Souborné dílo W.Shakespeara ve 120 minutách


27.12. 2008 - 103.den z 365

Dnešní večer jsme s trávili v našem oblíbeném divadle :-)

Hra "Souborné dílo Williama Shakespeara ve 120 minutách" měla premiéru teprve koncem listopadu, takže je to jedna z mála věcí, které jsme tam ještě neviděli, ale jejich hry jsou tak skvělé, že na ně rádi chodíme i opakovaně ;-)


Hned u vchodu byly rozestavené tyto cedule - podle hereckého obsazení bylo jasné, že o žerty nebude nouze :-)


Toto představení hrají pouze 3 herci. Jan Vondráček, Martin Matejka a Miroslav Táborský. Jak sami na úvod řekli: "... cílem představení je představit ve zkratce divákům všech 37 Shakespearových her a ušetřit tím divákovi nespočet hodin, které by strávil jejich čtením...." :-)
Hry jsou pojaty velmi moderně- např. Romeo s Julií se při známé balkonové scéně domlouvají pomocí sms; boj o královskou korunu probíhá jako hokejový zápas, kdy na bruslích bojují Richard, Jindřich a král Lear a místo puku hokejkami prohánějí klasickou královskou korunu... no a co mě asi dostalo nejvíc- to byla rapové ztvárnění Othella :-)
Táborský v širokých džínách s rozkrokem u kolen, s kšiltovkou ke straně spustil:

"... znám jednoho týpka,
co má černý tělo
a říká si Othello..."

Publikum řvalo smíchy a v závěru herci museli tuto píseň přidat.

Je to bezva nápad, myslím, že ho zejména ocení adoslescenti, pro které je Shakespeare stále povinnou četbou...
Pokud se na toto představení rozhodnete jít, nemusíte mít rozhodně načteno kompletně celé Shakespearovo dílo, je však dobré alespoň tušit, jaké hry napsal- tedy názvy postav těch her, aby vám neunikly některé gagy a slovní hříčky.

Krátkou ukázku z představení si můžete přehrát ZDE.





5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

ty si se narodila v divadle,nebo tam máš předky,jinak to není možné...M

wlcice řekl(a)...

:-) nic takového, ale jsem fakt asi maniak :-)Když to jde, zajdu i v cizině ;-)

>>-sipka--> řekl(a)...

navážu na vaši konverzaci; "takže brouková Pytlíková? vyrostlá v zábradlí divadla?" LOL

k představení: koukla jsem na ukázku a nemůžu si pomoct, já asi upřednostňuji klasiku, nemám ráda scény skládající se ze tří beden, ALE neviděla jsem to

wlcice řekl(a)...

no paní Pytlíková má ještě co dohánět... :-)
souhlas, že takto upravené dílo WS se každému líbit nemusí, já mám ale humor tohoto divad.souboru ráda,takže jsem věděla, co asi mám očekávat-ke klasice to skutečně mělo daleko ;-)

Anonymní řekl(a)...

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/20854215111-divadlo-zije/

Tady je delší ukázka