Koncert Karla Plíhala

20.2. 2009 - 158.den z 365

7.jednoruký den

Od rána jsem se těšila na večerní koncert Karla Plíhala. Poslední týdny koncertuje po vlastech českých, a tak jsme si na něj počíhali tady v Praze v KD Krakov. Bylo samozřejmě vyprodáno.
Plíhalovy písničky jsem si oblíbila v dobách svých SŠ studií, dokonce v tu dobu vyhrál i několik ocenění na folkovém festivalu Porta.
Čas poskočil o čtvrt století, ale Plíhal si řady svých posluchačů dokázal díky vtipným textům a stylu hraní na kytaru rozšířit i o mladší generaci.

Na začátku koncertu vydal zákaz fotografování, a tak jsem na fotce zachytila alespoň část naší fonotéky (všimněte- nejsou to jen opálené kopie - do Plíhala rádi zainvestujeme ;-) ) a taky knížku jeho veršů, kterou jsem dostala k Vánocům a mám ji dokonce i s autogramem!



Plíhal přišel klasicky v džínách a v triku, usadil se na židli umístěnou pod dvěma stožáry, na nichž byly zavěšeny reflektory (sám to pak nazval "světelným parčíkem" :-) ) a dal se do zpívání. Při doprovodu střídal dvě kytary a běhal rukou po hmatníku a vybrnkával /údajně bez hudebního vzdělání?!/ ty svoje "těžkonapodobitelné strunné ornamenty". Obvykle nudné chvíle ladění mezi jednotlivými písněmi prokládal vtipnými průpovídkami a veršíky. Bylo ji moc. A ačkoli jsem si po každém říkala: "To si musím pamatovat!" dám dohromady pouhý zlomek....

* Ať hodí kamenem ten, kdo je bez viny, já jich mám plné ledviny....

* Podnikatel venčí dogy oblepené svými logy...

* I když moje alter ego pořád ještě skládá LEGO

* Malý je horský hotýlek,
ty usínáš, já ještě vzhůru;
tvůj na rameni vytetován motýlek
se s věkem změní v děsnou noční můru

Sálem se ozývaly salvy smíchu, nudit se snad nikdo nestihl, i když koncert trval bez přestávky 2hodiny. Vzali jsme s sebou i Majdu a pomáhací asistentku Marušku, aby nás měla spojené i s něčím příjemným a ne jen s prací ;-)
... no a doma jsme si s chutí ještě pustili písničky, na které se při koncertě nedostalo :-)

Kdo by se chtěl o Plíhalovi dozvědět něco víc, může klinout sem
Poslechnout si některé starší básničky lze tady a písničku Ráda se miluje... zde.

Tak doufám, že jsou nalákáni všichni ... :-)

Já si v praxi ověřila, že "Jedna ruka netleská.." ;-) a bylo mi to fakt líto, protože K.P. si vydatný potlesk za svůj výkon opravdu zaloužil!



3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Taky si ho moc ráda poslechnu..Marcela

Daniela řekl(a)...

Plíhala mám taky moc ráda. Asi dvakrát koncertoval i u nás.

Anonymní řekl(a)...

Asu jsi to prozivala stejne jako ja BABBA koncert...taky doted posloucham ABBi pisnicky...rea