Tulipánový den



29.4. 2009 - 225.den z 365

Dnešní den byl v Motole Tulipánový- a taky Propouštěcí ;-)


Za týden intenzivního docházení do této meganemocnice jsme pochytila, že pro dlouhodobě pobývající pacienty zde pořádají různé zábavné akce. Ty se zpravidla odehrávají na "náměstíčku", což je částěčně zastřešený prostor v dětském pavilonu.
Dneska byl na programu Tupipánový den- pořádaný pod záštitou Velvyslanectví Nizozemského království.


Na náměstíčku byla připravena stanoviště, kde děti mohly plnit úkoly a získávat drobné odměny.
Zde je k vidění slalom:
Pro pasivní účastníky tančily sličné tanečnice:



Těm, kteří nemohli jít soutěžit, donesly hostesky na pokoj alepoň nafukovací balonky.


Majda dnes měla být propuštěna domů. Těšila se a my taky.
Leží na pokoji se skoro stejně starou holčičkou, takže jsou nadmíru spokojené obě. I my s maminkou jsme si dneska povídaly.

Den v nemocnici se pomalu vleče, a tak jsme dětem udělaly soukromé multikino :-)
Přenosný DVD přehrávač jsme daly na stolek, aby všichni viděli- a už jsme byli "Za plotem" a u "Shreka"




Holky byly spokojené, chechtaly se- pak si posílaly blbiny před bluetooth.

Pak přišla velká vizita- to je tedy docela otrava. Motol je nemocnice fakultní, tudíž zde musíte počítat s možností, že vás navštíví hejno mediků a budou vám postupně všichni sahat tam ,kde vás to právě bolí, aby získali "grif" a v praxi pak švihali podle pohmatu diagnózy od boku ;-)
Je to otravné. Sama jsem to zažila na ORL- když se vám postupně do krku dívá 8 lidí, věřte, že pak je problém zavřít pusu a srovnat si vykloubené čelisti. Ale pořád jsem se utěšovala tím, že sloužím lidu, aby se to omladina naučila a mohla pak odborně léčit.
Z 12mediků, kteří se vměstnali do pokoje, však zhruba polovina sledovala především displej svého mobilu, než aby se snažili vyzpovídat pacienta a lapat informace. :-( Nechápu. S vedoucím lékařem vedli plodný dialog sotva čtyři z nich.

Majda vypadala spokojeně, dr. neměli žádné připomínky, jen nás seznamovali se všemi těmi přístroji, které by ev. mohly Majdě příště pomoci překonat ty její dýchací potíže.

V minulém příspěvku jsem se zmínila o BiPAPu a vykoledovala jsem si tím záplavu dotazů, co to je a jak to vypadá.

Takže zvědavci, pozor - tady je přístroj se záhadným názvem v celé své kráse:


Vlevo visí taková "plynová maska" - hadice - kyslík- nádoba se sterilní vodou.

Přístroj zezadu vypadá takhle:


Tady se nastaví hodnoty, jaké má hlídat. Pokud pacient klesne pod- přístroj mu "vnutí" vdech. Používá se to třeba v noci, protože v noci je to riziko, že dojde k nějakému výkyvu v dýchání a v hodnotě saturace, větší.
Je to takový "přidýchávač"- taková dechová rehabilitace "zevnitř"- to se Majdě v akutních stavech vážně hodí. Sama to po jistém boji uznala.

Majda dojela dneska domů ve 20:30. Vypadá dobře a spokojeně. Martinka na ni čekala a radovala se, Mikeš vrněl, až mu zaskakovaly sliny- jsem ráda, že je naše smečka zase pohromadě a přeju si, aby to bylo na dlooouhooou dobu.

Dr. mě překvapili. Skoro všichni se přišli osobně rozloučit. Děkovali za spolupráci a nešetřili pochvalnými výroky na adresu nás rodičů... já snad ještě na stará kolena zpychnu :-)
Tak prima, ještě kdyby trochu řešili i kvalitu života- ne jen ta svoje čísla a tabulky!!
Majda musí za 14dní na kontrolu :-( a asi i na "kontrolní příjem"- to je prostě otrava!!!

Já jsem z nemocnice vypadla ve 3hodiny, letěla pro Martinku do školky na druhý konec Prahy. Cestou nakoupila cosi k jídlu a usilovně přemýšlela, jak během 20minut vyrobím ekologickou čarodějnici, kterou měli mít na večerní "pálení čarodějnic" do školky. Cestou jsem ještě musela stihnout zaplatit pokutu v knihovně, kam jsme zapomněla v tom chaosu vrátit knihu ... prostě tradiční každodenní kvapík.
Domů jsem dorazily v 17hpdin - a v 17:35 Martinka odcházela s čarodějnicí směr školka.


Není to sice žádný zázrak, ale ekologická je a byla zhotovena v rekordním čase ;-)
Martinka byla spokojená. Akce začínala v 18:00. Mraky visely dost nízko a vypadalo to, že začne každou chvíli lejt- a takyže začalo: v 18:20 lilo a padaly i drobné kroupy. Na akci šla Martinka s babičkou.

Já mezitím s Mikešem vařila něco k snědku. Asistoval vydatně při krájení masa:



Jsem ráda, že jsme zase všichni spolu. Kéž by to vydrželo - nejlépe napořád!! :-)

Díky moc všem, kteří psali příspěvky a komentáře a maily a sms. I když jsem třeba na některé nestihla reagovat, potěšily mne.
Na opakovanou připomínku: "Jak můžu v takové strašné situaci psát do blogu??" odpovídám: Je to moje terapie-proto jsem si jej založila.
Navíc mám kolem sebe tolik lidí, kteří se ptají co a jak u nác doma, že nemám čas všem psát osobní maily a sms (ačkoli ty mají své velké kouzlo)- tak píšu blog, aby příznivci naší family viděli, že jsme živí, i když nejsme zdraví :-)

Tak se opatrujte, ať se nedostanete doktorům do rukou- oni vás potom hnedtak nepustí! ;-)

14 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, Vlčci, jsme moc rádi, že už jste doma. Majda má u nás pidizvíře, písni mi prosím Markéto sms s přesnou adresou, ať ho můžu odeslat.
Kocour Míša zdraví Mikeše, dnes porcoval přesně stejně ryby.
Mějte se hezky, J.Zaj

Anonymní řekl(a)...

Raduju se s vámi,že jste zase všicni doma ,a ať to hooooodně dlouho vydrží,nejlépe na pořád.
Užívejte si to a odpočívejte :-)

Zdraví ivy

Rea řekl(a)...

Vedela jsem to!!! Hura ze uz ste doma a taky dufam, ze tam nwjakou dobu pobudete:) Blog je tak uzasna terapka, ze cim blbejc se citis, tim vic do nej pises, vid? Fotka kocoura je bozi, s nasi Kockou by byly dvoka:)Davejte na sebe pozor holky:)xxx

Barbarkaaa Liduš řekl(a)...

Pořád držím pěsti, dočítám nárazově jak je čas, holt je nás projektantů moc. Moc moc sil přeju

Anonymní řekl(a)...

Super,že jste doma .Jak stíhaš tolik věcí .Majdo jsi bojovnice.Pavla

Anonymní řekl(a)...

Mám velkou radost, holky, že jste doma!!!! A moc přeju, aby nadlouho a nejhůř jestli vás čeká za 14 dní kontrolní hospitalizace, tak prostě aby byla nanejvýš dvoudenní a pak šup domů!!!

Kdyby tak člověk mohl ty naše děti ochránit. Aspoň před nemocema a bakteriema, které napadají už tak oslabená tělíčka... kdyby ... nojo, já vím...

Hladím statečnou holčinu a k blogu: je to přesně tak, je to nejen terapie, ale já třeba na psaní sms zpráv nemám vůbec čas a navíc mám děsný mobil, kde mi přeskakujou písmena a než bych něco vyťukala... a telefonovat se v tom našem kalupu taky nedá moc často, tak je lepší, když se urve cíleně čas a napíše a je to. Může se přidat fotka, prostě, nemá to chybu:)

Vám sem zase můžu napsat kdykoliv a až budete mít čas, tak si to přečtete, prostě vidím v tom vedle samotné psychopomoci i časovou.

Myslím na vás, kočky!!!:)

Diny

Anonymní řekl(a)...

Majdě moc a moc zdraví. Je skvělé být doma... Olga

Gabro řekl(a)...

Hurá, hurá!!! Majda je doma!!!

Tak si užijte dnešní čarodějnice a nikam nám neuleťte holky! Co by si bez vás Vlk počal??? :-)

Mám radost a tak srším vtipem...

Hezký den

Gábi a holky

Daniela řekl(a)...

Mám velkou radost!! Zvládli jste to skvěle. Mám se co učit. Máte můj velký obdiv, všichni čtyři.

Jo, a s tím sloužením lidu jsem se docela nasmála. I když chápu, že vy asi při těch vizitách ne.

Hezké dny doma D.

K. řekl(a)...

Mám radost, že jste doma a přeji ať to tak je napořád.
Pendula

Anonymní řekl(a)...

Skvělé, že jste doma.
Mám radost a přeji ať ty přístroje hned tak nepotřebujete.
Jitka

Anonymní řekl(a)...

To je úžasná zpráva, tak si užívejte rodinnou pohodičku, teď ještě, aby se ulevilo Klárce a bude to bomba....

ivig řekl(a)...

Mam radost, že už jste doma zase všichni...tak ať to tak vydrží co nejdéle...nejlépe napořád!

wlcice řekl(a)...

..nejlépe napořád... no, to bych si přála, ale vím, že to zas přijde... to je nejhorší: člověk ví, že bude zle, jen neví kdy a jak moc :-((