Svět knihy 2009 - 15.ročník


16.5. 2009 - 242.den z 365

Hned ráno jsme s Majdou vyrazily na knižní veletrh, jehož 15.ročník se již tradičně konal v Průmyslovém paláci. Majda s moc těšila. Loni jsem ji na tuto akci vzala poprvé- otravovala tak vehementně, až jsem vyměkla, ačkoli mi bylo jasné, že mám po klidném nakupování a rozjímání... ;-)
Letos už se ani jiná alternativa nenabízela. Majda se už někdy v lednu nenápadně zeptala: Kdy spolu zas půjdeme na knižní veletrh?

Hned před vstupem do budovy mi padl do oka autobus pojízdné knihovny. Byl bezbariérový! Plošina se vysune, a pak vozíčkáře vynese přes 3schody až k regálům s knihami. Bezva nápad!

V Průmyslovém paláci bylo vedro a davy lidí proudily sem a tam.

My jsme si doma nastudovaly program, takže jsem hned hledaly stánek, kde měla mít besedu Majdina oblíbená spisovatelka Ivona Březinová. Představovala a křtila svoji novou knihu s opravdu zajímavým názvem: "Pomeranče v podprsence". Na stolku je vidět, že výzdoba byla stylová ;-) a křtilo se samozřejmě pomerančovým džusem. Autorka sama přečetla jednu kapitolu z knihy, aby navnadila čtenáře. A také představila ilustrátora - pana Fixla.

Majda byla hned před vstupem do areálu poučena o stavu mé peněženky a o jízdním řádu nízkopodlažních tramvají. To aby jako bylo mezi námi jasno! Minulý rok jsem si připadala jak šerpa- na zádech zařezávající se batoh, před sebou vozík a hurá do nacpané tramvaje... Tomu jsem zkrátka chtěla letos předejít ;-)

Prolezly jsme stánky našich oblíbených nakladatelství, naštěstí máme tak dobře zásobenou knihovnu, že Majda sama uzná, že nemá cenu všechny knihy osobně vlastnit.

Pak jsme zabrousily do kouta pravého křídla a tam paní malířka malovala překrásný obraz. Malovala obyčejnými pastelkami na velikánskou čtvrtku. Měla tam i spoustu jiných obrazů na prodej. Byla úchvatné. Paní malířka se jmenuje Marie Brožová. Malovala s úžasnou lehkostí, vůbec ji neznervózňovaly davy přihlížejících. Povídala, že maluje i 12hodin denně a že namalování takto velkého obrazu jí zabere tak 100-150hodin. A taky povídala, že má v hlavě tolik nápadů a představ, že by potřebovala alespoň 3životy, aby to všechno mohla ztvárnit. ... to je přece nádhera! Někdo si neví rady s jedním životem, profláká ho, otravuje, kde může... a jiný to má zcela naopak. Její obrazy si lze i zakoupit... tak to je pro mě zajímavý tip na dárky.



Nakoupily jsme taky spoustu CD s namluvenými knihami. Audiostory nezklamalo ani tentokrát. Koupily jsme si s Majdou namluvenou naši zamilovanou optimistickou Betty Macdonaldovou, pak taky Pipi punčochatou a ještě spoustu jiných.

Po 4hodinách Majda uznala, že je čas k odchodu. Odpoledne už ani nešla ven, čochnila si ty svoje úlovky a poklady :-)

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

V televizi byla řeč o veletrhu a hned jsem si vzpomněla na vás ,že se určitě zajdete podívat.Nikdy jsem na takovém veletrhu nebyla.Pavla

Katka s Nancy řekl(a)...

Urcite krasny den. A Pipi miluje i nase Neny. Ja ji mam jako zvoneni na mobilu, kdyz vola Alex, tak vzdy Nancy krici, ze vola tata ;-)

Anonymní řekl(a)...

no jo,kultura za pět set.a aby tam vlčáci chyběli.Šot jsem také zahlédla a bylo mi to jasné...M

Anonymní řekl(a)...

Dnes jsem koupila 2 sava ,co kdyby náhodou.Pavla

Lenka řekl(a)...

No hlavně, aby Wlčici zbylo na savo

wlcice řekl(a)...

Hele, vy "dobračky", nechte mě a moje savo na pokoji- nám je spolu dobře, vzájemně si vyhovíme... ;-)

Rea řekl(a)...

jEEEEEEEE KNIZNI veletrh.....kdybys vedela, co mam tady ceskejch knizek a moje naprsto nejoblibenejsi je Zdena Frybova, ta mataky dobry seky:)