Bělečský rybník


6.7.2009 -291.den z 365

Bělečský rybník zasahuje do areálu tábora. Je krásný. I když letos na jaře byl zadotován z EU a za velké miliony byla opravena hráz. Z jara to vapadalo spíš jako pevnost a celé okolí bylo rozježděno od náklaďáků, dnes by to nikdo nepoznal. Hráz snad zabrání tomu, aby se opakovala povodeň z r. 2002, kdy se zdánlivě neškodný potůček rozlil a přes kráz rybníku se valila voda, která smetla tábor.


U břehů rybníka v rákosí bydlí hejno kačen. Jsou pěkně rozmazlené. Děti je zmlsaly a z jídelny jim nosí zbytky housek a pečiva od snídaně. Ze slušnosti jsem tedy vzala taky 1 rohlík. Kačenky sotva uslyšely lidský hlas, hned připlavaly ke břehu, ty odvážnější i vykročily na souš... Když krmivo došlo, nevěřily vlastním očím a vylezly všechny. Začaly mne obcházet a oždibovat moje "crosky"... hned jsem pochopila, že jeden je málo!! :-)



Kačenky jsem dokonale otrávila. Naskákaly do vody a organizovaně odpluly... :-(

1 komentář:

Andrea řekl(a)...

Být tam s malou, nedostanu ji odsud...má kačenky nejraději ze všech zvířat avůbec všechny "pipinky" Jen doufám, že jí to nezůstane:-)))