Grafické projevy potomků

9.11.2009

Dneska mě docela pobavily grafické projevy mých potomků. Je to někdy k nevíře, co všechno jim člověk vtiskl do genetické výbavy... ;-)

První byla Majda. Po 2týdnech se zadařilo a vyrazila do školy! Samozřejmě jsme nestihli doplnit všechny úkoly, protože když je v nemocnici, tak opravdu jen leží a neděláme nic. Doma se to pak taky přehánět nedá, neboť tu je ještě naše všudypřítomná a hlučná Maťa ;-)  a tisíce dalších drobných úkolů, které nám brání v systematické vědecké práci...
Ale za ty roky jsme si docela vypracovali soukromý vzdělávací systém, takže máme čas vyhrazený na školu, na PC, na TV, na hraní..no a taky na spaní. Jsem staromódní a trvám na tom, aby děti byly v 8hodin v posteli. Majda si pak samozřejmě ještě může číst, což zpravidla dělá. Dokonce v neděli zavrhla sledování Superstar, že má rozečtenou knihu... (uvědomělé děvče :-) )

Jako důkaz toho, že jsme to s učením moc nepřeháněli, přikládám jeden z grafických projevů- čeština- psaní velkých písmen. Přinesla to domů se slovy: "Mami, zkontroluj to a podepiš."
Měla tam nějaké chyby, tak jsem ji vyzvala, ať mi to čte a zdůvodňuje...co já budu opravovat chyby. Tvářila jsem se, že nevidím ten znechucený výraz... "Tak mi to podej...." otráveně protáhla ksicht Madlena.
Pořešily jsme psaní velkých písmen v názvech obrazů /V některých případech to jde dost těžko dobře napsat, když jeden ono dílo osobně nezná... šlo o Slavíčkův obraz U nás v Kameničkách. Neví, kdo je Slavíček a už vůbec svým náctiletým mozkem není ochotna pochopit, že NĚKDO může dát svému obrazu, tak DEBILNÍ název.../
Všechno jsem překonala celkem decentně, už mám natrénováno ;-) Až došlo na výraz, o kterém Majda prohlásila: "No a tohle taky nevím, kde se používá... ZLATÁ ŽULA SICILSKÁ .... asi někde na Sicílii..."
V záchvatu smíchu jsem se snažila  vysvětlit pojem BULA. Odsekla mi, že to tedy nezná a zní to spíš jak pozdrav afrických domorodců....
Podepsala jsem. Podpis má koneckonců jen potvrdit, že žák cvičení vypracoval doma, ne?
Doufám, že p.učitelka bude stejného názoru... :-)
Zde je důkaz.



Autorkou druhého grafického úlovku je naše Martinka (5let).
Ve školce mají takovou elektronickou hru. Je to takový plastový "noteboček" :-) ve tvaru želvy, a tak mu říkají želvík. Želvík se rozbil a znáte to: p.učitelka položí zjišťovací otázku: "Děti, kdo má škovného tatínka, který by želvíka opravil?" :-) Jako nejšikovnější byl vybrán náš Wlk. Máme želvíka doma. Je k němu i mikrofon, ten ale zůstal ve školce a Martinka mi o něj už 2x říkala, abych ho donesla. Vždycky zapomenu.
Ráno jsem tu vykřikovala- v nějaké úplně jiné souvislosti: "Všechno mi pište, víte, že co není napsané, jakoby nebylo..."
Za chvíli přišla Martina a nesla mi papírek, na který si obvykle píšu, co je třeba nakoupit. Napsala mi vzkaz. Pro lepší srozumitelnost jsem obrázkové písmo očíslovala, aby bylo patrno, kde začít číst :-) Začínáme zprava dole-směrem nahoru ;-)





Legenda: 

1.Já Martina
2. potřebuju (šipka) :-)
3. pro želvíka
4. od tebe, mami (to jsi ty)
5.  až budeš u dětí
6. ve školce
7. MIKROFON!!

..... no a zafungovalo to- nezapomněla jsem!! :-))

10 komentářů:

Gabro řekl(a)...

Děkuji ti za tvůj blog, fakt! Jsem se zase tak pobavila :-DDD Zlatá žula a želvičkový nákres... Já padám... :-)))

Do hajan... Dobrou noc a pozdravuj holky!

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, Markéto,
musím pochválit Martinku za geniálně vykoumaný a malebný vzkaz.
Velká písmena jsem nedávno přechroupla se svými letošními deváťáky, bouřili se, zkažení matikou nebo čím, že v tom není žádná logika a že je čeština samá výjimka. Tenhle týden si pochvaluju, jak mi posílají slohové koncepty mailem a nemusím nic pracně luštit :-)

Mám prosbu : nemohla bys mi prosím poslat kontakt na p.doc.Havlovou - pokud ho máš A AŽ BUDEŠ MÍT ČAS ???
Moc děkuju, pozdrav všem Wlkům
Jana Zajícová

Lucka řekl(a)...

výborné, výborné!!!
vtipní rodiče - vtipné děti :)

musím se smát nahlas :)))
díky

Lucka

Anonymní řekl(a)...

Tak Zlatá žula sicilská nemá chybu.
Blanka

Aya řekl(a)...

Nestudovala ty jsi Egyptské hyeroglify náhodou? Zas prostě smekám. :o)

Majda má náhodou pravdu. Když neznáš název, malíře popř. význam slova, tak to neurčíš ani s doktorátem.
A s těmi úkoly to máme stejně. když mám doma dítě, které horečkuje a leží jak placek, tak prostě neděláme. A když sebou F. mele a neudrží tužku, tak taky neděláme. Někteří učitelé stále žijí v představě, že doma netikáme. Navíc nejsem učitelka, že...ale myslím, že brzy dostanu červenej diplom. ;oD Ony ty 4 děti...po 9 let na ZŠ, to člověku dá hodně. :oP

Anonymní řekl(a)...

Vtipné,slzím od smíchu.Majda mi připomíná logikou Petra.Jsou to puboši jak vyšije.Pavla

Andrea řekl(a)...

Hm..ostatně ona ta Bula nic moc nepřipomíná:-) Žula je taková jasnější apevnější:-) a nákres...neříkej, že jsi alespoń trochu nápovědy nepotřebovala!

wlcice řekl(a)...

Nápovědu jsem samozřejmě potřebovala:-) Jsem se Mati zeptala, co to znamená- legenda, to je vlastně přepis jejího výkladu. Obrázkové písmo fakt není moje specializace ;-)

Jitka Neradová řekl(a)...

Zlatá žula mě teda dostala. Moje srdce historika trpí:-)Ale co naděláme,že, žula je zjevně jasnější. Je to podobné,jako s dětským argumentem, že ve slově hřbytov napsal tvrdý y. Vždyť se tam taky bydlí, argumentoval. Někdy člověk nic nevysvětlí,ani kdyby se na hlavu postavil

Anonymní řekl(a)...

haha ... to jsem se ale pobavila :)))a nevím čím víc!zuzi