Tak aby bylo jasno....

Komentáře k minulému příspěvku mě přesvědčíly o tom, že ne každý z mého poněkud delšího příspěvku pochopil, o co šlo...

Předesílám, že cílem mého blogu rozhodně není přesvědčovat někoho, aby přejímal moje názory, či se podřizoval mým myšlenkám. Já si prostě blog píšu proto, že mám spoustu přátel, které zajímá, jak se máme, co děláme a já jen nemám čas psát tolik osobních mailů, kolik by bylo potřeba, takže jsem to vyřešila tímto způsobem. Můj blog je vlastně taková naše novodobá rodinná kronika. Vždycky jsem psala ráda- možná mám nějakou úchylku- grafománii nejspíš. ;-) Prostě mě to baví a myslím, že tím rozhodně škodím společnosti míň, než kdybych se utápěla v depresích a čekala od okolí lítost, soucit a jiné podpory. Zkrátka už jsem si  zvykla, že naše společnost si předsudcích libuje. A já si zase libuju v tom, že je tu a tam můžu "rozbořit".
Pokud moje psaní někoho osloví natolik, že má potřebu příspěvek okomentovat, pak prosím o dodržování jisté kultury.

Ono je někdy lepší si řádky přečíst 2x- aby člověk pochopil, co chtěl autor říci...

Moje rekapitulace:
Milá Jano Zajícová a všichni ostatní, kteří jste z mého příspěvku nabyli dojmu, že zatracuji a haním práci doc. Havlové:
V textu i v komentářích jsem opakovaně napsala, že je to milá a vstřícná osoba. Zajisté u ní najde pochopení každý, kdo si potřebuje ulevit, vypovídat se. Jak jsem se zmínila, byly jsme s Majdou v ordinaci přes hodinu (+ 3/4hodinový odběr krve), tudíž pacientovi je opravdu věnován dostatek času.
Dalším kladem paní docentky je  bezpochyby je, že je zorientována v potřebných pomůckách pro tyto děti. Rodiče nemusejí potupně poslouchat, jak je vše drahé a jak to pojišťovny nerady vidí...  Takové chování lékařů taky není samozřejmostí- všichni musejí šetřit :-(

To, že doktorům na všechno nekývu, to jsou léta zkušeností. Jsem nedůvěřivá a vychovali si mě k tomu sami. Dnes vidím, že to zas až tak špatná vlastnost není- alepoň se mi nestane, že dítě nějakým lékem  předávkuji... 
K valproátu důvěru nemám, protože z rodiny SMA pacientů je poslední dobou v mém okolí několik případů, kdy děti valproát dlouhodobě užívaly a ony závažné zdravotní potíže, kterým mělo užívání zabránit, se dostavily stejně. Diskuse o tom, zda by se bez užívání dostavily dříve, jsou plané. V praxi totiž neexistuje potřebné množství důkazů, aby se z tohodaly dělat věrohodné závěry.
Na všechno existuje vždycky více názorů. Pan docent Vondráček, kterého J.Z. označila  z jakýchsi osobních důvodů "zlatokopem", mi například odpověděl, že na medikaci v našem případě je pozdě. Že má význam začít do 5let věku dítěte. A kdo z nich má pravdu? Paní doc.Havlová, která tvrdí pravý opak? Jen proto, že je vlídná a laskavá? 
Zvídaví čtenáři si jistě hbitě vyhledají vedlejší účinky valproátu. 
Není to jen MOJE rozhodnutí. Je to naše rozhodnutí- tedy obou rodičů.

Víš, Jano, mně se dá odporovat, dá se se mnou nesouhlasit, ale opravdu to musí mít tu úrověň, že se oprostíme od urážení diskutujících. Ona Gabro zas takový "blbec" není. Ona totiž pochopila, kdo mě v té ordinaci naštval.
Majda už  není malá a má co říct k vyjádření lékaře, tak nevím, proč bych ji měla nutit jezdit do lázní, když ona sama nechce. Zkusila to 2x, nikdy to nepřineslo kýžený efekt. Tím ale nezatracuju lázně. Kdo chce a dělá mu to dobře, nechť si tam jezdí. Majda nechce, tak proč ji mám lámat ? Potravinové doplňky dáváme- a že to nejsou zrovna ty značky, které paní docentka doporučuje??? Pak to přece ale není špatně. Co doktor, to názor. Mně se tyto situace pravidelně opakují a jsem z toho už unavená. Nevyznám se v tom, který doktor léčí "dobře". Majda byla 10let v péči dr. Popelkové (tu nám doporučila dr. Šišková), chodila by k ní dále, kdyby mě byla bývala paní doc. sama nevyzvala k návštěvě své ordinace. Chtěla jsem to zkusit, když "všichni pěli chválu". A moje poznání je, že jiný názor má ten, kdo přichází s 3letým dítětem a začíná...jinak se naopak cítí ten, kdo už vstoupil do mnoha ordinací a má s čím srovnávat.
Majda si lékařské péče proti své vůli během roku užívá víc než dost. Nehodlám navštěvovat tuto ordinaci vícekrát a už vůbec ne na 3-5denní hospitalizace. Na to je život příliš krátký a všelijaká vyšetření  mnohdy zbytečná.(já nepotřebuju každoročně provádět svalový test- já to přece vidím, co je Majda schopná zvládnout. To jen doktoři potřebují čísla do svých tabulek)  Spousta se jich dá jistě udělat i ambulantně...

Nevěřím na zázraky, vím, jak to s Majdou je.  Neupínám se k marným nadějím. Ja to můj styl a nikomu ho nepodsouvám. Nikdy bych nikomu nevymlouvala léčitele, ač je sama nenavštěvuji. Pokud to někomu pomáhá- třeba jen psychicky, pak to plní svůj účel...

Příště by možná bylo lepší nepsat komentář v afektu. Člověk se pak vyvaruje  různých neoprávněných osočování, nejapných výrazů...ba i jiných chyb.

17 komentářů:

Gabro řekl(a)...

Nenám dnes nejlepší den... Chtěla jsem si ho vylepšit u Wlčice na blogu jako pokaždé, když vidím nový příspěvek... Zabrousila jsem do komentů a připadám si, jako by mi dal někdo facku! Takový titul jsem ještě nikdy nezískala, holt vše je jednou poprvé :-(.

Moje reakce (jako většina před tou mou - mimochodem i o těch blbcích už tam bylo) se týkala chování zdravotní sestřičky... Pochopili to snad všichni kromě paní J.Z.. Její reakce mě vážně uzemnila!

A děkuji Wlčici, AndyPan i Jitce za zastání se mé osoby.

Anonymní řekl(a)...

Chodím sem k vám moc ráda a i když vím, že blog je " veřejný " stejně si někdy přijdu nepatřičně, že vám sem tak lezu, protože se vlastně vůbec neznáme. Fandím vám, ráda si přečtu co je u vás nového, ale nikdy by mě nenapadlo kritizovat vaše názory, jsou prostě vaše a navíc vám rozumím do té míry,jak můžu rozumět, když se s takovým problémem jako máte vy nepotýkám.
Přeju hezký advent a hlavně žádnou chřipku co tu okolo pořád lítá.
Blanka

Anonymní řekl(a)...

Tiež si u vás rada čítam, napriek tomu, že nič podobné nezažívam - tým chcem povedať, že mám deti zdravé. Váš blog - a podobne i váš život - na mňa posobí neskutočne ľudsky. Zažívate starosti, ktoré viete zase krásne kompenzovať pozitívnymi zážitkami, ako rodina držíte pri sebe... To je myslím to najdoležitejšie. Mám aboslútne rovnaký názor na to, že deti sú svojprávne bytosti, ktoré majú okrem tela aj dušu a nemá zmysel za každú cenu liečiť telo ak dieťaťu tá liečba psychicky nesadne prípadne vyvoláva nežiadúce účinky, ktoré potierajú jej pozitívny dopad... Vy viete. Majda vie.... A lekári by mali odporúčat, ponúkať možnosti, hlavne nekritizovať. Majú skúsenosti s mnohými pacientami, majú objektívne výsledky...ale nežijú váš život. Držím palce, aby ste sa nedali zlomiť, aby mali vaše deti vo vás stále takú oporu akú očividne majú.

Crnkapinka z BC

Jitka Neradová řekl(a)...

Nu mě bylo jasno hned. Jiní měli problém s pochopením a náhle zarytě mlčí.I uznat svou chybu je velké umění.Však netřeba jitřit emoce, jak jsem řekla už včera, zjevně každý má svou slabou chvilku. Takže pěkný advent všem:-)
A pevné nervy k tomu.

Marci řekl(a)...

Já bych řekla,že i to je umění- vyvolat diskusi. Jen nějak nevím, proč je potřeba se osočovat. Každý máme nějakou životní filosofii a nejde jí násilím rvát druhému..to myslím na dr. Havlovou. On rodič po 10ti-letech neustálého stresu se svým dítětem už vážně reaguje na dobře míněné rady doktora jinak ,než ten s tříleťákem.(tím myslím W)Já osobně tam nejedu(k Havlové) ,posílám manžela s Nikčou. Ten to zapíše:),vyslechne a doma okomentuje. Dále je to na nás a spíše už na ní samotné ,co chce a co ne...a tak je to dle mého soudu správně..
....a klid děti....

wlcice řekl(a)...

Gabro: Paní J.Z. by měla trénovat čtení s porozuměním, nebo alespoň okopírovat z mého textu věty, které se jí nepozdávaly a o těch doskutovat. Celá debata je uměle vyvolaná, navíc způsobem pro mne nepřijatelným. není to o rozdílném názoru, je to o způsobu jeho vyjádření.

Blanka: Hosté jsou zde vítáni. ;-) Stejně jako u nás doma. Pokud budou svoje myšlenky vyjadřovat kultivovaně, mohou zde spolu i diskutovat -což se tu myslím minulý týden i docela podařilo Aye a AndyPan.

Crnkapinka: Díky. Znám vás z Dinyblogu. Pokud má někdo angínu, je celkem jasné, jaké možnosti léčby se nabízejí. Pokud má někdo onemocnění, které postihuje tolik oblastí těla a života, je léčba složitá. Páni doktoři nám už za ta léta nabízeli ledascos. Něco jsme zkusili, něco odmítli. Nejinak tomu je i teď.
Diny má doc. Havlovou taky velmi ráda, mluvily jsme spolu po té návštěvě telefonicky, co na to říkám- řekla jsem, že návštěvy rozhodně nelituju,byla to zkušenost a další námět k přemýšlení, ale že mi asi nedala tolik,co jí. Dále jsme se neurážely a nenapadaly, nebylo proč.

Jitka:
Jitko, oni zarytě nemlčí, jen zvolili jinou formu boje. Takže jsem dostala vysvětlující mail, který neopomněl okomentovat mou inteligenci. Možná by paní J.Z. mohla své obhajoby lékařů publikovat na některém ze svých vlastních blogů. Vzhledem k tomu, jakým způsobem chce světu sdělovat SVOJI pravdu, nebudu na její projevy zloby a osočování reagovat. Nemám na to. Ani chuť. Ani sílu.

Marci:
O tom to je. Co člověk, to názor. Mně byl tedy nejbližší ten Slávkův. Říkám nejbližší- ne totožný :-), kdyby v tom zas někdo chtěl vidět nějaký tajný smysl. ;-)

Andrea řekl(a)...

Není co dodat...o tvou inteligenci se tedy narozdíl od paní Jany nebojím, Markét:-)))

Marci řekl(a)...

líbí se mi jaký máš individuální přístup(já ti dám Slávka)..je to z legrace

Anonymní řekl(a)...

Když už jsi , Markéto , taková propagátorka kultury projevu, nepiš
"čumí jako vrána"¨
a "telecí pohled"

to si člověk může dovolit říci jen o sobě, kulturní guru :-)

Jana

Katka s Nancy řekl(a)...

Wlcice, ... chodim k tobe na blog moc rada, ... ale zacina me to tady vylozene bavit, ... dnes jsem nakoukla uz nekolikrat. Tady to ted proste "zije"
A ted koukam, ze pani Jana zase nezklamala :-)

wlcice řekl(a)...

Jano, buď tak laskava a vychovávej sebe, svoje děti a děti školní, ne mne. Já o to nestojím. Na svém blogu si budu psát, co chci a jak chci a ne to, co se tobě líbí.
Myslím, že ti tu už dost lidí dalo najevo, co si o tvých duchaplných komentářích myslí. Nalákej si čtenáře na SVŮJ blog- máš-li čím. Tam si diskutujte. Ty moje přestaň urážet a provokovat. Nejsou na to zvyklí.

Anonymní řekl(a)...

ale já nepíšu o nich. Upozorňuju na tvé vyjadřování, které má nízkou úroveň
J.

Anonymní řekl(a)...

Milá Jano, jestli se vám nelíbí vyjádřování Wlčice, tak sem nechoďte, je to její blog a zrovna jako třeba my ostatní doma říkáme, co chceme i ona si tady může psát, co chce, je to taky takové její doma. Já sem například chodím ráda a jsem si vědoma toho, že jsem zde NA NÁVŠTĚVĚ a na návštěvu chodím tam, kde jsem vítána, možná byste se nad tím měla zamyslet. Blanka

wlcice řekl(a)...

Jano, pokud neumíš text ani bezchybně opsat, je těžké po tobě chtít, abys mu porozuměla. V mém textu, který ti tolik leží v žaludku, se slovo "čumí" skutečně NIKDE nevyskytuje.

Trénuj čtení s porozuměním, sebeovládání- a pak se zkus zapojit do debaty.

Myslím, že tvoje soukromé maily, které máš najednou čas mi psát, jen svědčí o tom, v jakém stavu se nachází naše školství, když i takový člověk v něm najde uplatnění na pozici učitele češtiny :-(
Asi by bylo zajímavé je tady zveřejnit...třeba je mezi čtenáři nějaký zdatný psychiatr, který by ti dokázal pomoci, ale nebudu si z blogu dělat smetiště. Patří do koše- a tam taky bez odpovědi skončily.

Andrea řekl(a)...

No je to fakt zábavné..tady tedy nuda nehrozí:-)))

Já tě ráda poplácám, Markét...dělám tvou fanynku ráda:-)))

Marci řekl(a)...

jen aby neměla Markéta modřiny")

Jitka Neradová řekl(a)...

Nedá mi to nereagovat, ikdyž diskuse už zjevně dávno dospěla ke svému zenitu. Kvůli takovým Janám,jako je paní Zajícová, se občas stydím, že jsem učitelka. Ale nejsme takové všechny, vskutku. Ovšem pravdou je, že když sem kdykoliv nakouknu, tak se nenudím.Ani já se nestydím za své virtuální fandění. A stejně jako všichni slušní lidé vím, že tady jsem na návštěvě.