Oslava DDM

ze dne 27.11.2009

V pátek  se Majda těšila, že mají s dramaťákem vystoupení v Salesiánském divadle.
DDM Praha 8 totiž slavilo 30.narozeniny!
Mám k tomuto zařízení kladný vztah. Sešly se tu lidi, kteří s dětmi pracují rádi a myslím, že i velice dobře. Každý měsíc nabízejí široké veřejnosti spoustu mimikroužkových aktivit- výlety, tvořivé dílny pro děti i rodiče. Zkrátka vyžití všeho druhu pro děti i dospělé.
Majda tam už vyzkoušela klub deskových her, keramiku, mystiku a mytologii a vždy byla spokojená-  nakonec zvítězil dramaťák. (víc toho časově nezvládáme)
Letos mají novou lektorku. Naše paní Jana Machalíková změnila působiště :-((

S pátečním vystoupením jsme si zažily hafo dobrodružství...  Musela jsem Majdu vyzvednout ze školy dříve, tudíž honem na oběd- a honem do divadla. Tam je dost velký problém s parkováním. Divadlo se nachází přímo u vchodu do metra, takže ani místečko nebylo volné. Táhla jsem ještě ližiny, jelikož na jeviště vedou asi 4 mohutné schody. Nakonec jsem Majdu vysadila na chodník a jala se kroužit kolem. Auto jsem nakonec napasovala do mezery tak, že jsem se ven soukala jak píďalka.

Následoval klasický rituál. Paní lektorka je nová, ač jsem ji upozorňovala na to, že musí do divadla nahlásit příchod vozíčkáře, aby byly klíče k výtahu k mání, neučinila tak. A tak  jsme -dva pořadatelé a já- lítali po budově plné lidí a hledali "pána v červeném svetru" - tedy pana ředitele ;-) Podařilo se.
Další oříšek nastal, když jsem z ližin měla vytvořit tu nakloněnou rovinu. Jsou dlouhé 2,5m a taktak stačily na překonání těch vysokých schodů na jeviště. Já /velmi špatný fyzik/ mám vždycky problém to "vycentrovat"- aby Majda nehupla dolů.  Úhel skonu radši neodhaduji. Jisté je, že vozík sám nejel, musel se tlačit ;-) naštěstí ochotně pomáhal nějaký jiný pán, který pak číhal s pomocí i na cestu dolů. (Děkuji všem všímavým bytostem :-) )

Zkouška skončila ve 14hod., ale představení samotné začínalo až v 17h. Takže jsem velmi nerada opustila těžce objevené parkovací místo a jela s Majdou domů. Uložila ji k odpočinku a vyrazila pro Martinu do školky a pro větve na adventní věnec.
No a v 16h. jsem zase  obě děti oblékla a vyrazila směr divadlo. Majda se těšila, Martina taky.  Mně těšení kazila představa parkování a instalace ližin ;-) Parkovat se zadařilo!
Martinu jsem usadila do hlediště a šla opět Majdu nalodit na podium :-) Docela dost adrenalinu za jedno odpoledne ;-)

Program byl sestaven z vystoupení jednotlivých kroužků, které DDM provozuje.
Na úvod zahrála DDM kapela:


Potom bylo vystoupaní dramaťáku:


Předvedly se i americké roztelskávačky (pro mne něco nového, avšak velmi působivého). To jsme ani netušila, že se taková volnočasová aktivita pro slečny nabízí. Některé kousky byly opravdu fyzicky velmi náročné.


A velice se mi líbilo i představení "masek". Herci měli na černých oblecích namalované bílé obrysy panáčků a panenek /Martinka jim říkala "záchodové panáčky"- skutečně. na dveřích WC měli téměř totožné :-) /  a jejich vystoupení nemělo chybu!! Profíci.



Majda byla spokojená, jejich vystoupení se líbilo, lidi v sále se chechtali, Maťa neustále sdělovala sousední neznámé paní, že "to je naše Majda" :-) (paní mi po skončení představení říkala, jakou mám upovídanou holčičku, že ta její vůbec nemluví...no ve srovnání s Martinkou jsou asi všechny holčičky němé :-) )

Wlk měl vánoční besídku  kdesi mimo domov, takže mi holčičky zbyly i na večeři a hygienu... a já byla v 9 večer tuhá jak biftek.
Osvěžil mne až jeden telefonát s milou paní Evou... ale o tom až v jiném příspěvku.

5 komentářů:

Lucka řekl(a)...

Milá Wlčice,
jsem ráda za Váš blog. Nemám nemocné dítě, nemusím překonávat tolik každodenních překážek. Nezvládnu toho tolik, co vy.
Kolikrát se až stydím, když si uvědomím, jak obohacujete duše své i dětí, kolik kulturních akcí při tom všem zvládnete.

Moc Vám držím palce!!

a taky jsme díky Vám objevili Hrdého Budžese :)))

Jitka Neradová řekl(a)...

No já bych tedy nezaparkovala. Jakmile nemám parkovací plochu velikosti fotbalové hřiště, kroužila bych tam ještě dnes. Se mnou by si tedy Majda užila. Pán v červeném svetru alias ředitel je dobrý:-)hlavně ale, že Vám pomohl. Akce to byla jistě zajímavá, u Salesiánů jsou šikovní. A dost jsem se nasmála němým holčičkám:-)
Pěkné to bylo.

Marci řekl(a)...

to vám závidím,máte to všude blízko,hodně akcí...snad se trochu od vás nakazíme a až zmizí hrozba chrochtajících chřipek vyrazíme opět za kulturou v plné počtu

wlcice řekl(a)...

Jo, Marci, na tohle je pro vozíčkáře PHA OK. Kdo chce, může opravdu aktivně žít. - a to my zas rádi ;-)

Lucko, já musím pořád někde těkat. Když to jde. Však už víte, že máme období, která jsou prostě k nežití, tudíž nežít, když to jde-to bych si neodpustila ;-)

Jitko, salesiáni jsou OK, mají taky velmi bohatý program. No a parkování s našimi velkoprostorovými vozidly... moje noční můra! Pokud mě v akci někdo pozoruje, jistě se musí dobře bavit :-)

Andrea řekl(a)...

Ty jsi takové nejméně 3 v 1, kolik stíháš.