Zimní slunovrat

21.12. 2009

Dneska  v 17:47 oficiálně začala zima.
Rtuť teploměru je již několik dní zalezlá hluboko pod nulou. Mráz štípe do tváří a dovolil, aby se sněhová pokrývka udržela i na území Prahy déle než pár hodin. Já- coby řidič- ze sněhové nadílky až takovou radost nemám, ale Martinka je nadšená. ;-) Chodíme bobovat na naše kopečky v okolí. Díky tomu se můj denní program stává ještě nabitějším.
Majda má už prázdniny. Pro ni výlety v mrazivém počasí moc vhodné nejsou. Nemůžetotiž  řídit vozík. Ruka (ač v rukavici) na ovladači rychle prokřehne. Vozík se navíc boří do sněhu, takže musím každou chvíli tlačit ... užily by se nějaké řetězy ;-) Prostě pro nikoho žádná rozkoš z takové vycházky...

Dneska odpoledne jsem Majdu odvezla na rehabilitaci a Martinku jsem zároveň vystrojila na bobování. Předala Majdu rehabce a vyrazila na 3/4hodiny s Martinou na kopec v přilehlém parku.
Martina řádila a byla moc spokojená:

Ve smluvený čas  jsme vyzvedly Majdu a jely domů. Holky spolu byly od rána, a tak už to odpoledne bylo náročné. Majda soustavně Martinu cepuje- a ta si to nedá líbit, takže se někdy dohadují a mně to leze na nervy.
Martina se obvykle rozzuří a začne protivničit.

Takhle se třeba tvářila, když jsem si ji chtěla vyfotit, jaké má červené tváře.
Prohlásila rezolutně: "Já se fotit nebudu!" ... a natáhla pysk.



Na naše výchovné poučky, že "je nám to jedno, že bude vypadat jako hloupá holka..." -  vztekle odsekla: "...a budu schválně hloupá a řeknu, že mě tak vychovali rodiče a schválně  neřeknu, kolik je 4 mínus 3!!!"
Úspěšně jsem potlačila touhu ji přerazit a provokativně jsem se zeptala: "A ty to víš?" 
"Ne. proč?? ....  a ani mě to n-e-z-a j-í-m-á!!!" ,  odsekl vztekle ten malý drzoun ...

Tak takhle nějak my rozjímáme při čase adventním... :-))

13 komentářů:

Andrea řekl(a)...

tedy, markét..nechcibýt v adventní čas rýpavá..ale gtak přemýšlím, po kom to dítě tu prořízlou pusu má..nějak mi to někoho připomíná..:-)
ale na druhou stranu se to pojí s pohotovým úsudkem to by tě mohlo těšit:-))
fakt dobrý:-)))

Jitka Neradová řekl(a)...

Výborný dialog. Holka je pohotová a vtipná. A úplně ji chápu, mám podobné reakce i ve svém věku.Akorát, že už to nepůsobí tak roztomile.
A sníh na vozovce také nemusím, ale zdá se, že už mu zase odzvonilo. Na Letné už je obleva, přestože vlasntě zima oficiálně začala až dnes.Už aby zase skončila:-)

Gabro řekl(a)...

Martinka se neztratí! :-)))

Já ty moje holky ani pořádně nemůžu vytáhnout ven! Hned jim je zima. Asi jim chybí to sádlo, co hřeje mě :-D.

Laďka a Pavel řekl(a)...

No já se teda těším na naše děti jednou, jestli budou po mně, to bude síla :-) Ale aspoň je Martinka pohotová, to se jí musí nechat :-)

Miška řekl(a)...

Martinka je šikulka,má odpověď hned a na všechno :-) .Ale zas na druhou stranu se ti nedivím,že se musíš přemlouvat a kontrolovat,abys nevybuchla a...
Mám to doma v bledě modrém a rovnou ve dvojím vydání:-) .JJ už i Lucka začala mít tendenci mít odpověď na všechno a HNED.
Pěkné svátky bez rozčilování přeju.

Marci řekl(a)...

zima je u nás pěkná..., a ta holka je vážně celá po tobě, teda ve všem podstatném

wlcice řekl(a)...

To mi tady, vy dobračky, chcete všechny namluvit, že jsem tak nesnesitelná, jo?? :-)

Martina totiž občas má i nějaký výpad na babičku-a těžko se mi pak vysvětluje, že v tom nejedu- a že názory jsou opravdu její vlastní!! ;-)

Miška řekl(a)...

Wlčice...určitě nejsi nesnesitelná,jen prostořekost nejspíš zdědila po tobě :-) .NJN vždyť je to ženská a to víme,že nám je to přeci vlastní :-) .

Lucka řekl(a)...

musím se smát.
Martinka je výborná!!!!

photoJanna řekl(a)...

paradoxně se začátkem zimy přišla na sever obleva a za sněhu se stává šedá mokrá břečka :-( předčasně jsem se těšila na bílé vánoce.....takže pokud můžete,užívejte si 8-))

Aya řekl(a)...

Koukám, že všude hodně podobné. Ne-li stejné.
Na Martinku má u nás asi tak Tyranka.
Ale se není čemu divit. Já jsem taky někdy hubatá a pohotová.
A zimu fakt nenávidím. Nechci ani bílo ani břečku. A to ani neřídím. Chci teplo a slunko! A pokud možno ihned. :o)))

Pisarka řekl(a)...

Když ty rodiče někdy fakt děsně prudí, chudáci děti, jak se mají bránit :-))

Anonymní řekl(a)...

Krásné Vánoce celé Vaší rodině přeje z Vrchlabí Olga