Didaktické rozhovory

7.1.2010

Události posledních dní byly opravdu nevšední.
Ani dnešní den nezačal právě typicky. Babičku vzbudil v 5:30 kocour- skočil na okno a vyváděl- na terase se totiž přehraboval zloděj. Nejspíš nějaký pobuda, hledal, co by mohl zpeněžit- přelezl plot a hupkydupky ... babička z toho měla málem smrt, zaplašila ho křikem, ale měla vystaráno na celý den. Naštěstí se z toho zotavila-vynadala nám všem, což je dobré znamení, že ji zážitek nijak vážně nepoznamenal, ale dobrý pocit z toho právě nemám... :-(

Blíží se doba zápisů do 1.tříd. Martinka se moc těší. Já ještě nemám jasno, kterou ze zdejších univerzit oblažíme naší přítomností.



Dneska večer jsem  zahájila předškolní přípravu ;-) a zkusmo se jí zeptala, jestli  zná svoji adresu. Věděla i číslo domu. Pokračovala jsem dále: "A celé jméno tatínka taky znáš?" (Jsem poučena od Majdy, protože ta suverénně v tomto věku prohlásila: "Můj tatínek je Vlk..." ) 
Martinka však kupodivu odpověděla správně :-)
Tak vyzvídám: "A víš, co tvůj tatínek dělá? Jaké má povolání?"
Maťa chvíli přemýšlela a povídá: "Můj tatínek je počítačový muž."

...no, tak na podrobnosti o mamince  jsem se radši ani nevyptávala...  Jen jsem zvědavá, kde  budeme Máťu s jejími názory "integrovat" :-)) ...


Další kolo otázek obstarala Majda.
Máťa se jí ptala, kdo je "teta". A Madlenka velmi pěkně a názorně vysvětlila: "Až ty budeš mít děti, Máťo, tak já budu jejich teta."
Máťa pochopila. Majda tudíž přitvrdila: "A co budeš TY,Máťo, až ty tvoje děti budou mít děti?"
Máťa hloubala, hloubala a s dopomocí přišla na to, že bude jejich BABIČKA. Moc ji ta představa pobavila :-))
Majda se ještě chtěla dobrat k prapředkům a vypálila: "No a až ty děti dětí budou mít děti- co budeš jejich?"
Máťa věděla hned: "No, to budu asi jejich smrt..."

...já tedy nevím, po kom je to dítě tak morbidní... a taky mám vážné obavy, aby ji vůbec ke studiu do 1.třídy přijali... :-)
Ale bavila jsem se celkem dobře ;-)

12 komentářů:

Katka s Nancy řekl(a)...

Teda chudak babicka.
A Martinka je dobra,... pocitacovy MUZ a tata je Vlk, je take super, ale mela prece Majda pravdu -)

Jooo a moc pekna fotka!!!

Miška řekl(a)...

Ta příhoda z vaší babičkou mi připoměla tu mou.Bydlíme v domečku a více méně daleko od lidí,jednou se nám tu na zahradě promenádoval cizí mužský,neměli jsme ještě Belinku,a nebo se knám přihrnuli dva a chtěli si fotit náš elektroměr,když zjistili,že ho máme zamčený spakovali se a zmizeli.
Jsem ráda,že babička přežila bez úhony.
Martinka je šikulka.Přeju šťastnou ruku při výběru té správné školy.

Gabro řekl(a)...

Umím si živě představit Martinku v první lavici, jak se vehementně hlásí :-))). To bude náhodou úžasná školačka!

K. řekl(a)...

Hlasky vasi Martinky me vzdycky pobavej:-)). chytra holka.
A kocour sikula, ze vas ochranil pred zlodejem.

Aya řekl(a)...

Martinka je hlásič. SE při těch vašich rozhovorech vždycky bavím.
Já hodlám sepsat Filipův první zápis na blog. To taky stálo za to! Jinak nás to čeká 2. února zas s Vítkem. Tak jsem zvědavá co vyplodí on. Ale jelikož je to hodňousek tak to bude nuda. :o))
Babička je hrdinka. Mě by kleplo a jak řvu furt jak tur, tak mylsím, že bych v ten moment ani necekla.

Lucka řekl(a)...

Spíš bych se pídila po duševním zdraví a smyslu pro humor jednotlivých pí. učitelek v okolních školách :)
S Martinkou nuda určitě nebude :)))

Anonymní řekl(a)...

Tatínek Vlk a počítačový muž mě pobavily.pavla

Anonymní řekl(a)...

Před rokem mě taky čekal můj první zápis do školy v roli matky, byla jsem z toho fakt vyplašená, pocity všelijaké, no a teď už nás čeká první vysvědčení, ten čas tak hrozně letí, tak ať školu dobře vybereš a Martince ať zůstane skvělý smysl pro humor...

Andrea řekl(a)...

No paní učitelku čeká jistě s vlčetem rok bez nudy...máš už nějakou školu za favorita? U nás si všichni chválí tu zenklovku..ale to máte uz ruky..no my taky:-) a přesto tam někteří jezdí.

thora řekl(a)...

Moje dcera si dlouho myslela ze jmeno moji mamy (jeji babicky) je "mamo". Do dnes babicce tohle jmeno zustalo.

Pisarka řekl(a)...

Hlavně že to u babičky nedopadlo hůř! A jsem zvědavá, s čím bude chodit Martinka ze školy - to budou teprve hlášky :-)

zuzi řekl(a)...

Mne teda pobavila nejvíc po přečtení ta zpětná vazba: Didaktické rozhovory ... :)