Smuteční výprava do Písku

19.2.2010 - pátek

Od pondělka nemyslím stejně na nic jiného... dneska má pohřeb ten, který ještě v sobotu lyžoval na svahu a plně si užíval života a dělal dobře, poněvadž netušil, že v sobě nosí časovanou bombu s názvem aneurysma.
Je to až neuvěřitelné, jaké detaily se vám najednou začnou vybavovat, když odejde někdo, kdo vám nebyl úplně cizí.  Přesně vidím, jak drží hrnek s čajem, vybavuju si, jak mluví- typickým jihočeským přízvukem, jak se směje a vypráví veselé historky ...
Cesta do Písku tentokrát probíhala netypicky. Museli jsme totiž vyjet hned v půl sedmé ráno, Praha byla sice dobře průjezdná, ale silnice byla zahalena mlhou.

Naše děti si vzala na starost Katka. Musela je ráno vypravit do školy a do školky, děda slíbil, že bude dělat řidiče. Všechno krásně zvládli- dokonce na čas! ;-), takže děkujeme- tentokrát se pomoc Katky  moc  hodila!

Obřad v Písku se konal na Lesním hřbitově. Nádherné místo. Opravdu důstojné. Myslím, že takový hřbitov jsem ještě neviděla. Neměla jsem ale náladu šplhat po schodech vzhůru, abych si vyfotila pohled na město, který vychvalují v průvodci.

Posted by Picasa
Obřad proběhl. Tak nějak. Korpulentní výrazně nalíčená dáma, která se jala pohovořit ke smutečním hostům, mě zaujala především nápadnými šperky v barvě slonové kosti a  brýlemi, které byly  lemovány  tlustými bílými obroučkami s kamínky. Pro mne při takové příležitosti vrchol nevkusu.  Nehledě na to, že obsah projevu a způsob jeho pronesení mne tedy spíš rozladily, než dojaly a zklidnily. Celé to působilo velmi neprofesionálně a kýčovitě ...snad jen cena odpovídala nadstandardu... achjo. :-(

Zbytek dne jsme strávili s Ivetou a její rodinou. Naši tatínkové spolu kdysi pracovali, my jako holky spolu byly na táboře, pak i její manžel pracoval ve stejném podniku, takže bylo o čem povídat a nač vzpomínat. Probírali jsme hlavně ty praktické věci, co je třeba zařídit- černě žertovali, že nejdůležitějším dokumentem v životě člověka je úmrtní list, protože bez něj není nic... čeká ji vyřizování spousty  úředních věcí a asi to nebude příliš zábavné...
V takové chvíli si teprv člověk uvědomí, jak moc mu ten druhý bude chybět. Ve  fungujícím partnerském vztahu totiž existuje jakási nepsaná dělba práce a mnohdy ten druhý ani nemá ponětí, jak se některé věci zařizují, jaké doklady se kde doma najdou....
Nebude to jednoduché. Takový nečekaný zvrat nikdo nepředpokládal.

Domů jsme jeli až večer. Katka nás telefonátem uklidnila, že je vše OK, že s Majdou tvoří šperky z FIMA a že si k večeři uvaří těstoviny, ať nespěcháme. Večer k té mlze ještě pršelo, takže se ani spěchat nedalo :-(
Zvládli to tu bez nás výborně.
Díky za to, že se  najdou lidé, kteří umějí a chtějí pomoci v pravý čas.

9 komentářů:

Marci řekl(a)...

Už jsem měla o Vás strach, když to tak čtu, tak ho mám pořád.Já už mám jasno, ty máš stále mlhavo....Máte dost hroznou náplň dní. Katka je fain,že Vám pomůže.

thora řekl(a)...

I'm sorry you have lost such a good friend.

Andrea řekl(a)...

do Písku jezdíme často pro terču..za tímto účelem to tedy nezávidím....já jsem myslela , jak jsi to psala, že asi aneurysma...co jiného, když ne infarkt:-(((není to hezké auž by mělo být trochu líp:-(

Lucka řekl(a)...

už třikrát jsem mazala svůj příspěvěk, mám pocit, že cokoliv napíšu, zní jako klišé..

je mi to líto..

Anonymní řekl(a)...

Smutná zima letos ... snad jaro vylepší bilanci..
Profesně ... také řečním a hned napoprvé, když mě podpořila dcera svou účastí mi sdělila to: mamko, uvědom si, že ty tam nejseš ta hlavní, jsi tam kvůli něčemu jinému, a neustále se mi ta její věta vrací. Je to služba a ne divadelní představení pro jednoho herce. Lesní hřbitovy mám ráda, tenhle je z ruky, ale alespoň o něm vím, co kdyby ... krásný hřbitov je v Chýnově, tam na jihu Čech, kvůli Bílkově soše Modlitba nad hroby... zuzi

Lucka73 řekl(a)...

Ani nevím, co psát. Nějak docházejí slova...

Snad jen díky za to, že jste na správným místě tam, kde je to potřeba. Musí to být těžké.

Posílám sílu!

wlcice řekl(a)...

zuzi,tvoje dcera to vystihla- v tomto divadelním představení opravdu nehraje hl.roli řečník- a neměl by ji na sebe strhávat ničím- ani rádobyprocítěným projevem s přehnanými gesty, ani nápadnými doplňky- toť můj názor- a jak jsem tak četla etiketu od Špačka, myslím, že by tuto paní rozhodně nepochválil. Rozhodilo to i přímé pozůstalé, kteří jsou obvykle v takovém rozpoložení, že spoustu věcí nevnímají-tohle ovšem jaksi nešlo... ale ten hřbitov je opravdu nádherný.je přinejmenším zvláštní mít jako turistický cíl "návštěvu hřbitova", ale tenhle za to stojí. Určitě se tam vypravím...teď už budu mít i důvod. :-(

LenkaS řekl(a)...

Smuteční obřady jsou vždy velmi náročné pro všechny pozůstalé. Mrzí mne, když vše ještě zhorší člověk-"profesionál", který by měl situaci pomoci zvládnout a pozůstalým ulehčit. Také máme jednu špatnou zkušenost.

Posíláme hodně sil a hlavně brzké vyjasnění..

Diny řekl(a)...

Markét - proto také četla u nás proslov, který jsem napsala já za Mildu, má kamarádka ... a podle reakcí snad to celé bylo důstojné ... ona byla skvělá a co se týká slov, která jsem volila já, nevím, ale doufám, že ano, prostě jsem si po úvodní větě představila, co by nám tak mohl říct, kdyby tam s námi byl ...

Že by rozloučení četla cizí ženská, jakákoliv, prostě člověk, který ho neznal, to jsem věděla od začátku, že tak nemá být, to by se mu nelíbilo ...

Je mi líto tvé kamarádky, momentálně je Klárčin blog spíš blogem jedné vdovy, prostě se to prolíná, ale řeší se tam různá témata právě kolem toho, co se stalo, tak jestli má přístup na net, předej jí prosím mé pozvání, třeba ... by jí to mohlo maličko pomoci ... nevím ...