Mamas&Papas

14.4.2010

Středeční večer patřil úplně neplánovaně návštěvě kina, kde měl premiéru nový český hojně inzerovaný film Alice Nellis "Mamas&Papas". Byla jsem na něj zvědavá, a tak jsem zapudila výčitky svědomí, "co mám doma práce", protože premiéra je přece vždycky jen jedna, zatímco halda žehlení a nekonečného čištění a uklízení má nekonečně mnoho repríz.;-)


Příjemný zážitek přišla divákům popřát sama autorka.
Zde je již obdarovaná pugétem překrásných květin. Děkovala všem spolupracovníkům, hercům za jejich výkony a sponzorům za jejich štědré finanční dary.


A moje dojmy z filmu?
Alice Nellis je mladá  a dá se říci, že všestranně nadaná mladá dáma, která se věnuje překladatelství, hudbě, filmování... zkrátka má velice široký záběr. Za svoje filmové projevy už nasbírala i mnoho cen na nejrůznějších festivalech.
Film  "mamas&Papas" je jakousi mozaikou čtyř příběhů. Hlavním tématem je  rodičovství- jedni po dítěti touží a jsou ochotni udělat a podstoupit cokoli, aby jej měli; jiní jsou naopak otěhotněním zaskočeni a vymýšlejí, co by se dalo udělat, aby se dítě vůbec nenarodilo, nebo aby jej následně nemuseli vychovávat, protože se jim to zkrátka v dané době do jejich života "nehodí".
Čtyři příběhy byly asi zbytečně moc. Některé zůstávají nedořešené, jsou jen povrchně nastíněné. Viz příběh hlavní hrdinky jednoho z příběhů- paní doktorky ztělesněné výbornou Zuzanou Bydžovskou.

Herecky výborní byli i manželé Čapkovi, kteří ve filmu představovali bezdětný manželský pár. Zejména scéna s úřednicemi sociálního odboru byla věrná ;-)

Jinak byl film chvílemi zdlouhavý a co mě tedy opravdu rušilo, byl  tzv. product placement- tedy reklama přímo v ději filmu- zde stylem "hlavně nenápadně"....

Takže závěrem: téma zajímavé, přitažlivé pro širokou masu diváků  (kdo z nás kdy neřešil problémy partnerských vztahů, kdo z nás nikdy neřešil téma mít či nemít potomka...), jen to zpracování mi nějak nesedlo.
Já film hodnotím jako průměrný.

14 komentářů:

Lucka řekl(a)...

Zrovna včera jsem v Reflexu četla rozhovor s Alicí Nelis..
Co mě překvapilo, že herci neznali děj filmu..Celý štáb musel přistoupit na tento systém, točit se muselo chronologicky, aby se nic neprozradilo dopředu..

Každopádně děkuji za tvou vlastní recenzi. Vím, na co do kina nepůjdu, počkám na TV :)

Unknown řekl(a)...

Jsem ráda, za váš názor na film. Mě už zklamal poslední film Alice Nellis Tajemství. Nějak mě nepřesvědčil, i když úspěch u diváků měl velký. Pokud mi to vyjde, na film se půjdu podívat.

LenkaS řekl(a)...

Dík za tvoje postřehy. Taky jsem v novinách četla nějakou kritiku. Hodnocení bylo podprůměrné, ale kdo tomu má věřit.
Obdivuji vaši schopnost využít dne na 120 %! :-)

Jitka Neradová řekl(a)...

Už z upoutávek to na mě tak prazvláštně působilo. Asi se půjdu podívat, ale hned tak to asi nebude. Nicméně děkuji za prima recenzi.:-)

Marta řekl(a)...

Já jsem jednou četla s Alicí Nellis pěkný rozhovor, tak jsem byla zvědavá tenkrát na Tajnosti a taky mě to zklamalo...

Daniela řekl(a)...

Jé, my už máme na zítra rezervované lístky, tak jsem zvědavá.

Ale těším se, protože holky už jsou týden nemocný, tak bych šla koukat i na prázdný plátno, hlavně na chvilku pryč z domu ;-) . D.

Andrea řekl(a)...

Já asi taky počkám na tv...taky mě tza reklama na to zaujala

zuzi řekl(a)...

... neviděla jsem, Tajnosti jsem shlédla v TV 12.12.2009 (píšu o tom na blogu v komentech, mrkla jsem se:))a nenadchnul mě též, takové moc filmově navoněné atd ...

Aloha přátelé... řekl(a)...

Dobry vecer, obcas si dovolim k vam chodit nakukovat. Dnes mi prislo na blog oceneni a kdybyste dovolila, rada bych ho poslala i k vam. Prosim , mrknete ke mne na blog. Diky a hezky vikend, Jana

Gabro řekl(a)...

I já s radostí posílám kytičkové ocenění pro tvůj blog! :-)

Katka s Nancy řekl(a)...

Tak i ja posilam jedno kytickate :-)

Pisarka řekl(a)...

Na film si počkám až v televizi - a ty reklamy přímo ve filmu - hlavně nenápadně - mě taky neskutečně štvou. Opravdu zářný příklad by Vratné lahve.

Unknown řekl(a)...

I u nás na blogu máte jedno kytičkové ocenění:-)Hezký den, M.

wlcice řekl(a)...

Za kytičky všem děkuju! :-)MOC!!