Mlsouni na Hradě

30.5.2010

Poslední květnovou neděli si na Pražském hradě dali sraz všichni mlsouni a labužníci.
Na celé 3dny se jižní zahrady Pražského hradu ( Rajská, Hartigovská a Na Valech) proměnily v "Zahrady gastronomických pokušení" :-) probíhal zde PRAGUE FOOD FESTIVAL.
Tento festival po tři roky  unikal mé pozornosti. Ale můj vztah k jakémukoli jídlu je velmi kladný :-), takže jsem s kamarádkou ráda vyrazila za poznáním něčeho nového.
Ve stáncích se nabízely k ochutnání delikatesy luxusních restaurací, kam se přes rok normálně nevypravíte, za festivalové ceny.

Sushi a mušle jsem směle vynechala, ale lososovi jsem neodolala :-)

neodolatelné byly i studené saláty...

Vše servírovali předpisově upravení kuchaři, kteří důsledně dbali na hygienu a také na to, že jídlo se jí "i očima" :-)

Za naprostou lahůdku tohoto ročníku bych vyhlásila 60dnů vyzrálé české hovězí. Já si dala grilované s bylinkovým máslem a lanýžovými  brambůrky. Do této doby jsem netušila, že bych něco takového měla poptávat, ale byla to neskutečná lahoda!! :-)


K mání byly i výborné dezerty, dobrá vína, skvělá káva...
Při konzumaci jsem se nemohla nabažit těch překrásných výhledů na pražské střechy:

Samozřejmě nesmí chybět pohled na mikulášský chrám na Malé Straně.

a pohled na stověžatou Prahu:

K vidění byly i oživlé sochy na Zámeckých schodech.


Domů jsem odcházela spokojená, plna dobrot a  inspirace na vaření (ta mě ale rychle přejde ;-) )
5.ročník FoodFestu už budu vyhlížet a musím vyrazit i s Wlkem, ten (na rozdíl ode mne) málo jí a rád vaří. Já to mám (bohužel) úplně obráceně :-)

7 komentářů:

Lucka řekl(a)...

to by se mi také líbilo.. jak jde o gurmánský zážitek :)
nebyl tam moc velký nával lidí?

wlcice řekl(a)...

V sobotu díky hezkému počasí to tam prý byla hlava na hlavě. my šly s kamar. až ten poslední den,kdy od rána lilo,ale pak se to vybralo. Lidí akorát. nestály jsme na jídlo déle než 5minut. Bylo to fajn! a ty zahrady fakt super prostředí.

Lucka řekl(a)...

to muselo být užásné, zvlášť když vám to tak pěkně vyšlo.
Právě jsem četla, že jediným nešvarem bývá dav lidí - ale na jednu stranu se nedivím, když je možné tam ochutnat takové delikatesy :)

Gabro řekl(a)...

Ježiš, to by bylo něco pro mne!!!

Jitka Neradová řekl(a)...

Pochoutky to byly. Četla jsem to, viděla na netu, žel osobně nestihla. Tak příští ročník, už se těším:-) A jsou to krásný fotky, mám ráda ten výhled:-)

ivy řekl(a)...

Jídlo vypadá lákavě,krásně naservírované ale ty výhledy na Malou Stranu se mi líbí ještě víc.
Moc vydařené fotky :-))

Andrea řekl(a)...

máme to asi stejně..s tím vztahem..jen tady není nikdo, co rád vaří:-(