O čem že to zpívá?

Před 2 měsíci mě naprosto uchvátil pořad Barování (v červnu na něj  zas půjdu a už teď se moc těším!!) Poprvé jsem naživo viděla a slyšela Tomáše Kluse, jehož CD tady Majda už vesele ohrává minimálně rok.
Mladý, talentovaný sympaťák  s příjemným hlasem ;-) a  s citem pro češtinu :-)

 Tak nabízím testovací vzorek- úplně náhodou se mi díky školním událostem minulého týdne vloudila do pozornosti tato písnička. Já jí pracovně říkám "Škola života", ale její oficiální název je:


 Da.Muklův meč

Chcete po mně, abych mluvil nahlas,
precizně vyslovoval, jako mamlas,
všechno co na duši mám, teď zahraju vám klidně anfás

Figurka bez mozečku
nevím, kde udělat tečku,
falešnou intonací
zkazíš všechnu práci,
blbečku

aha…

Všechny emoce jsou vnější
těžko uvěří ti divák
musíš být uvolněnější, přirozenější
ne jinak


aha…

Co jinak?…

Refrén:
Škola života
farma silných osobností
divné, jak divnota
jsou střety s ješitnosti


žáby na myši
tady házej bláto a ten nejvyšší
s úsměvem kouká na to


akademická půda
až na půdu
místy je komická
a místy dělá bubu

z prázdný nádoby

udělá plnou mísu
zkouškový období
už ani nevím, či su

 
Oceňujem pracovitost, 
vždycky pomůžeme rádi, 
jen pořád není to dost, ne není to dost, 
zní cenné rady.
Zapomeň na svoji hlavu, 
na vlastní zkušenosti, 
tady jsi v ústavu
poskládáme tě dle své libosti
aha...

Dnes je v módě chodit rovně, 
zhubni, nežer, už tak hodně, 
nevnímej, nemysli, oni to promyslí, 
ty se tvař skromně…
aha...

Nesedí nám do tabulek, na tvé levé tváři ďůlek,
tudíž máš talent na déčko, neplakej ceréčko,
snad silou vůle ... vydržíš.
Proto skrytí opilosti, cigaret vykouříme dosti,
s touhou po pozornosti, lapeni v lhostejnosti,
pálíme mosty za minulostí…

Dýcháme tentýž vzduch z totožné atmosféry,
sídlí v nás kolektivní dluh, nebuďme za posery,
chtěl jsem říct duch, chtěl jsem říct duch, chtěl jsem říct duch…
Připíjím na zdraví, všem duším churavým, 
všem, kteří ví, o čem mluvím, všem, kteří ví…

Refrén:
Škola života, 
farma silných osobností, 
divné, 
jak divnota,
jsou střety s ješitností,

žáby na myši tady házej bláto
a ten nejvyšší s úsměvem kouká na to,

akademická půda, až na půdu,
místy je komická a místy dělá bubu,
z prázdný nádoby, udělá plnou mísu,
zkouškový období už ani nevím, čí jsu.

Na na na na na na na na na na....

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Reaguji na Majdinu integraci.Vyzkoušej návrh ať si učitelé na jeden den sednou do vozíku a všechno si to zkusí.Pavla

Marci řekl(a)...

Míša ho má ráda, písničku jsem si se zájmem poslechla..,ješte u nás frčí skupina UDG.

Lucka řekl(a)...

tak tohoto mladíka jsem neznala..
Barování vám moc přeju :))

zuzi řekl(a)...

Tak jsem si toho zpěváka poprvé na tvůj popud poslechla :), a zaujal mne. Okamžitě mně naskočila vzpomínka na mého těžkého oblíbence Vladimíra Vysockého, mám jeho staré desky, mnoho let staré ... snad i tu vzpomínku večer dám na blog, jestli se mi poštěstí ... to jsou autorské písně? že.

wlcice řekl(a)...

Jojo, zuzi, sám si píše- fakt je dobrej-když s e zohlední jeho věk... z toho jednou něco bude! ;-)

a jinak doporučuju představení v Národním div.- Sólo pro tři - úžasný zážitek! určitě by se ti líbilo -jestli to ještě hrají???