Tak tu máme máj, ten divnej měsíc :-)

1.5.2010

 Já jsem 1.májový den nestrávila na Petříně ;-), ale šla jsem s Martinkou na oslavu 6.narozenin  kamarádky ze školky.  S maminkou Pavlínou se známe, takže bylo domluveno, že holčičky (celkem 6 kusů) vezmeme provětrat  na "bojovku" do nedalekého zámeckého parku. Pavlína měla pro děti nachystané úkoly, počasí nám přálo, takže parádní odpoledne. Děti se rozběhly za dalším úkolem ....


..a já mezitím přemluvila kačera, aby mi zapózoval :-)

V parku většina keřů krásně kvetla.


No a tady to zátiší mě fascinovalo... byla tam celá série pařezů porostlých břečťanem a vypadalo to tak tajemně, smutně, ponuře...
Dalším bodem programu byla výtvarná dílna. (Pavlína je prostě neuvěřitelná! Naprosto  nezištný a mírumilovný člověk...)
Připravila pro holčičky výrobu svícnů.
A já sem dávám podrobný návod, protože se blíží Den matek... tak kdyby to někoho inspirovalo :-)

Potřebujete:

1x nějaké staré nefunkční  CD
1x skleněnou nádobku na víčku (my měli z IKEA)
1x čajovou svíčku
lepidlo (herkules); štětec
přísady na ozdobu: korálky, kamínky, knoflíky- nebo přírodní: mušle, zrnka kávy, kamínky... dle fantazie


Postup: 

- lepicí pistolí nalepíme skleněnou nádobku na CD
- štětcem pokryjeme lepidlem všechny plochy, které chceme posypat ozdůbkami (vrstva lepidla by měla být silnější, aby kousky neopadaly)
- dle fantazie pokládáme přízdoby na povrch skleněného nádobky a CD
- vše necháme zaschnout (nejlépe přes noc)


.. a může to vypadat třeba takhle (= přírodní verze)

nebo takhle:
..a nebo úúúplně jinak :-))

Večer se maminka Pavlína ještě převlékla za vílu (blonďatá paruka z ní udělala zcela jinou bytost!!) a rozdávala dětem balíčky s dárečky. Dokonalé! děti byly moc spokojené- my dospělí taky. Já tohle opravdu oceňuji, vím, kolik práce to dá, ale miluju oslavy, které mají "originální ráz"- ne ty typizované od MacDonalda a jiných, které vždy probíhají podle stejného scénáře.

Děkujeme MOC!!! V létě vám to oplatíme :-))

2 komentáře:

Marta řekl(a)...

No úplně krásný svícny! A oslava musela být skvělá, já tuhle akčnost taky oceňuju.

Andrea řekl(a)...

Pozdě! Před 14 dny jsem to ppotřebovala:-))Ale zařadím:-)