Každý má ...

2.6.2010

... svého strážného anděla a jistojistě i svého sociálního pracovníka.

Od rána venku lilo jako z konve. Majda se vzbudila s tím, že ji bolí v krku a asi má rýmu.. Takové sdělení mi přivolává šílené stavy mysli :-( (máme své zkušenosti, že?)...a na odpoledne byla nahlášena kontrola ze sociálky!!??


Ráno jsem ještě navíc  měla domluvenou schůzku ve škole- naše oblíbené téma: integrace :-))
Tentokrát s výchovnou poradkyní, speciální pedagožkou a zástupkyní v jedné osobě!! Řešily jsme  zase nějaké finance ohledně pomůcek do školy a já jí při té příležitosti ještě sdělila, co mě trápí  a co by se dalo (podle mého) zcela bezbolestně vylepšit...

Zjistila jsem nedávno, že mým největším problémem je předpokládání toho, že "tohle přece normální člověk ví" - snažím se teď tedy každý problém řešit od "píky"- formou zjišťovacích otázek.
- Myslíte si, že je to Majdě příjemné být automaticky vyřezena z některých akcí? Nemohla by si o tom, zda někam půjde-nepůjde rozhodovat sama?
- Seznámil někdo novou paní učitelku angličtiny s tím, že bude mít ve třídě žákyni na vozíku?
- Je nutné, aby se na hodinu fyziky stěhovali o patro výš do učebny zeměpisu, kde přes stojany s mapami Majda vůbec nevidí na tabuli, protože nemůže do třídy pořádně zajet? ...   otázek bylo na 40minut.
Paní 3v1 kupodivu trpělivě odpovídala, sama sebe svými odpověďmi přiváděla v úžas a občas si i popel na hlavu sypala...  Tak nevím, jestli to bylo způsobeno osvětou, nebo jestli to byla pozice "hlavně ať máme klid, všechno odkývat".
Rozhodně byla přislíbena náprava... tak uvidíme. (to si ohlídáme ;-) )


Celý den jsem se aktivně věnovala léčbě Majdy. Lila jsem do ní vodu a cpala do ní jídlo, to vše přes její velký odpor a neskutečné řeči. Odpoledne se jí ulevilo, jala se tvořit nějaký úkol na PC a vypadala docela Ok. UF!!

Pár minut po  17.hodině zazvonil zvonek. V tom lijáku dorazila paní sociálka. Celá zmáčená. Než jsem se stačila otočit, stihla Martina v obýváku vysypat na koberec všechny svoje barbíny a jejich garderóbu.. . Binec všude. Jen mě napadlo, že by si ta osoba úřední mohla obě děti odvést, s tím, že žijí v nevyhovujících podmínkách...a my bychom měli konečně jednou volný víkend ... :-)  
Šla jsem odemknout.
Paní se omlouvala a pro jistotu se zula už venku na dlažbě :-)) (netušila, do čeho jde!)
Koukla na Madlenu, povzdychla si, jak ta holka vyrostla a vytáhla tlustou složku papírů.

Přišla po 2letech přezkoumat zdravotní stav Magdalény. Má na to takový formulář, kde je spousta humorných bodů, podle kterých se hodnotí schopnost zvládat některé úkony ve srovnání se zdravými vrstevníky (to se tedy někdo vyřádil ;-) )

např. :  bod: udržování pořádku v domácnosti a nakládání s odpady
Paní soc.: "Tím se rozumí,jestli si uklízí svoje věci...no a jestli vám třeba vynese koš s odpadky..."
já: " Všude leda nadrobí a s košem tedy ještě nikdy nebyla. Navrhnu jí to" :-)

bod: mytí nádobí
"Nemeje ani sebe, natožpak nádobí..."

bod: přijímání stravy, dodržování pitného režimu
..tak ten mě rozesmál (kdyby paní viděla, jak to tu chodí...!)

bod. manipulace s penězi
Paní soc. "Tak, Majdi, jak si chodíš nakupovat? Třeba nějaký dobrotky..."
Majda: "No, řeknu Žanetě a ona mi to koupí..." (to je naše školní asistentka)
Paní soc. "Aha, takže ani s penízkama nepracuješ..."

Těch bodů je tam celá škála. A dobře si pamatuju na doby, kdy jsem byla ze sociálních kontrol úplně na mrtvici. Zuřila jsem, jak k tomu přijdu, co si to dovolují, vždyť já se přece starám a dělám všechno, co ostatní mámy- s tím, že jim nikdo byt neprolejzá... A dneska je mi to fuk. Když to někdo bude dělat líp, prosím- ráda mu tu šanci dám... jenže bohužel, zatím jsme vždycky prošli :-)

Paní soc. pravila, že neshledala závady, popřála Majdě zdraví, omluvila se, že obtěžovala a že vyřízení bude trvat déle, neb toho mají MOC- ať se neděsíme a odkvačila zase do toho lijáku.




Tak to nakonec prošlo docela hladce.

Večer jsem všem nakapala do nosu, podala pilule, namazala mastičkami odřené nosy ... a odpadla...

5 komentářů:

ivy řekl(a)...

Wlčice,i když popisuješ průběh dne s humorem,je mi jasné,že to byl výkon zasluhující si alespoň jednu bonboniéru.Teď hlavně aby Majda nestonala a aby "Paní 3 v 1" pohnula s integrací alespoň o kousek kupředu :-))

wlcice řekl(a)...

ivy, MERCI to jistilo :-)
já jednou zhynu na přežrání... (pardon),ale je to tak ;-)

Aya řekl(a)...

Četla jsem se zatajeným dechem... k paní sociální, nebo spíše k těm lejstrům není co říct. To jistě tvořil nějaký soudruh.
K paní 3v1...ona bere za ty 3 funkce 3 platy? (:o() U nás jsou to totiž 3 různé osoby...he...a čokošku si dopřej.
Hlavně se držte zdravotně. V tomdle říjnovém počasí se ani není čemu divit. Člověku kape z nosu už jen z toho jak je promočený...

zuzi řekl(a)...

Wlčice, zdá se, že jsi dospěla do stádia "aktivního" zenu, to je i moje touha, ale poslední dobou mi to kazí, že se nešanuju a nahlas sprostě nadávám. ... Miluju ty tvoje drobné humorné komentáře!

Andrea řekl(a)...

No dost drsné...