Lodičky

13.7.2010

Dnešní den je pro mne sváteční :-)
Jednak nemám doma děti ;-), jednak je v kalendáři jméno, které rodičům kdysi padlo do oka natolik, že mi jej nechali zapsat do rodného listu.

Můj manžel je rád originální (a často se mu to daří ;-) ). Rozhodl se mi nadělit "zážitky".
Hned dopoledne jsem usedla za volant našeho "minubusu", do čehož se normálně moc nehrnu. On mi dělal spolujezdce a poradce- že už je nejvyšší čas naučit se to auto ovládat (aúúú, zlatej můj malej fiátek dobló!). Já šílela, ale nějak jsme dojeli až k cíli. Když se mi podařilo i zaparkovat, vypadl z auta se slovy: "No, učitele v autoškole bych tedy fakt dělat nechtěl..." - a vyrazil do pracovního procesu ;-)

Kolem 5.hodiny odpoledne pípala SMS: ODPOCIN SI ZA HODINU VYRAZIME ZA ZAZITKY!

Pomýšlela jsem na nějakou letní scénu- divadlo můžu, pak mě napadlo ještě kino... zvědavá jsem byla velice. Wlk přikvačil domů a velel k oblékání se.
Na otázku: "Co si mám vzít na sebe?" se mi dostalo klasické odpovědi: "No něco si vem. Něco neutrálního..."
Tak já hned zajásala- jdeme bez vozíku, nebudu ani řídit- hurá! : "Vezmu si šaty, jo?", navrhuju.
"No, to snad ani nebude potřeba. Spíš něco normálního..." zpražil mě choť.

Nasadil mě do auta a tvářil se tajemně. Když jsem viděla, že zahýbá k Vltavě a směrová tabule hlásá: "Přístaviště", seplo mi: "My nejdeme na lodičky, že ne!!?", ujišťovala jsem se.

Wlk se zazubil: "Jasně, že jdeme na lodičky..." - hned přidal několik vtipů na téma Cháron a Jak utopit dr. Mráčka...
No bezva.
Tak to tu ještě nebylo. Bydlím v Praze čtvrt století, ale po Vltavě na lodičkách jsem opravdu ještě nejela.

Originalita nechyběla ani v názvu lodi :-))

...a po krátkém zaškolení od lodičkáře :-), jak pracovat s motorem a kam volat v případě nesnází- hurá směrem k Tančícímu domu.

ze začátku jsem tedy neustále sledovala, ke kterému břehu bude snazší doplavat, kdyby "jako nastaly ty potíže", ale hladina byla klidná a vedro na loďce bylo mnohem snesitelnější, tak jsem se zklidnila a kochala se neobvyklými pohledy na známé stavby.

Pražský hrad

Emauzy

Vyšehrad- odtud údajně skočil Šemík ... tak tedy nevím, jak by pak uháněl k Neumětelům... takový skok by asi těžko rozběhal... ale pověst je to pěkná ;-)


Na nábřeží bylo i "parkoviště labutí" :-)



Cíl naší cesty Tančící dům- zde následovala otočka- a plulo se zpět


Věže kostela svatého Petra a Pavla na Vyšehradě


Blogger se má tu a tam ukázat veřejnosti- tak tedy autentické foto z plavby ;-)



Ty červené střechy patří  vyhlášené porodnici v Podolí - přímo  pod vyšehradskými hradbami.
Odtud jsme si před 13 a půl lety přivezli naše první miminko - Majdu. Ráda vzpomínám na pokoj, kde nás sice bylo mnoho, ale byl odtud krásný výhled na Vltavu a na celé nábřeží.



MHD v Praze nejsou jen tramvaje, metro, autobusy a lanovka na Petřín. Na MHD jízdenky můžete jezdit i lodí!


A tady si zážitek můžete koupit. Půjčovna lodiček na Císařské louce.
Hodina plavby rychle utekla.
Byla to moc příjemná projížďka.

Praha je opravdu krásná a nikdy mě neomrzí dívat se na její "panoramata" :-)
Lze si zapůjčit i lodičky s grilem... takže jako tip na prázdninové poznávání Prahy můžu doporučit! :-)


12 komentářů:

Jitka Neradová řekl(a)...

No teda, Vlk je romantik, gentleman a má skvělé nápady. Tak to je super svátek. A ještě krásná fotodokumentace- zrovna toto jsem včera procourala s návštěvou pěšky a byl to výkon, v té horúčavě. A lodičky mě nenapadly. To bych, holt,musela mít k dispozici Vlka:-)

Andrea řekl(a)...

to seš vytáhl...jo. to mi chybí..tatínek sršící nápady:-( Doufám,že jsi jěěla na Markétě:-) A já si z Podolí tak odnesla poslední miminko..byla jsem tam spokojená.

Marci řekl(a)...

Je vidět,že náš Vlk patří mezi chráněná zvířata,já ti ho přeju.Je fakt originální,akorát nepíšeš,co bylo potom za romantiku.Barák máte úplně prázdný.že??
Vše nejlepší k svátku..Markéto

Margit řekl(a)...

Zrovna jsme na návštěvě v Praze, a tak jsem to využila jako typ na výlet... Původně jsem to tedy také plánovala jako romantickou projížďku na člunu ve dvou, nicméně nakonec to dopadlo jako rodinný výlet ve třech :-D Projížďku ve dvou holt uděláme jindy... a i tak to byl moc fajn zážitek, zvláště pak pro Val, když s rukou na ruce táty spolu s ním "řídila člun" a salutovala okoloprojíždějícím lodím :-)

ivy řekl(a)...

Téééda,Vlk je fakt mistr překvapení.Povedlo se mu to dokonale,vypadáš šťastně :-))

Danka a Jaro řekl(a)...

Krásne. A všetko najlepšie k meninám!

Blanka řekl(a)...

Originální dárek, paráda.

Jaffi řekl(a)...

Tak tomu říkám dárek!

Zpětně přeji vše nejlepší k svátku!

Pisarka řekl(a)...

Krásný dárek, krásný výlet v krásném dni ... však si oba zasloužíte trochu odpočinku a romantiky ve dvou.

LenkaS řekl(a)...

Milá Markét, naše dodatečné gratulace ke jmeninám!
Budu se opakovat, Vlci jsou originální, plni energie, nápadů a hlavně je s nimi vždy legrace. A proto všichni tyhle stránky milujeme. Takže, prosím, piš, piš a piš, nebo tě sní myš. :-)

Anonymní řekl(a)...

Hele Markét, žiješ?

wlcice řekl(a)...

hehe, tomu říkám otázka na tělo! :-)

no žiju, ale neptej se:JAK!! ;-) opět špatná organizace práce... přerůstá mi přes hlavu-klasika :-(