Cesta do školy

28.9.2010

Už skoro měsíc vodíme Martinku do školy. Stále ji to baví ;-)
Jezdíme tramvají, už umí vyjmenovat všechny zastávky, ví, kdy vystoupit ... je to příjemná ranní procházka, i když by mohla být ve volnějším tempu.

Minulý týden bylo přímo před školou k vidění zvláštně vyzdobené auto :-)) ... možná je jeho majitelem někdo z učitelského sboru a nezbední žáčkové mu chtěli zpestřit den :-))
Každopádně si někdo máknul, když to auto balil to rolí toaletního papíru a někdo další si zas mákne, až tu parádu bude sundávat ... a jestli bude mít naspěch, tak se možná ani moc smát nebude ;-)

Stručná rekapitulace prvního měsíce školní docházky :-)

Martince se povedlo ztratit několik věcí: notýsek, klíče od šatny, ... naštěstí bylo vše řádně podepsáno, a tak se za účasti několika zaměstnanců školy posléze i nalezeno. 

Martinka se nevyznačuje závratnou rychlostí. Takže jsem jednoho dne vyndala krabičku od svačiny a hned první pohled mi říkal, že něco není v pořádku... Martinka byla o přestávce na WC. (to ji lehce zdrželo) Pak přišla do třídy a byl tam pán (z Bauhausu- měl prý tašky s tímto logem) a přidělával zásobníky na papírové ručníky nad umyvadlo. To ji zaujalo tak, že ho celou dobu pozorovala a nestihla dojíst jogurt. Vtom zazvonilo a spolužák Kuba na ni přátelsky zařval: "Při hodině se nežere!", a tak ho naše duše prostá vložila otevřený zpět do krabičky.
To, jaká salta krabička v tašce zažila cestou na oběd a následně do družiny, .ani nedomýšlím. V každém případě v kelímku nezůstalo NIC, naopak se smetanové pokušení z Kunína dostalo i na některé věci, které se v těsné blízkosti krabičky v aktovce nacházely....

Děti zatím nemají písanky. Procvičují různé tahy v pracovním sešitě s příznačným názvem: "Zápasíme s tužkou" :-) Někdy má Martina úkol hotový dřív, než já vyjedu s Majdou plošinou do 1.patra. Podle toho to taky samozřejmě vypadá...  takže když domalovávala zuby na pile, pohled na výsledné dílo mi spíš připomínal rozbouřený oceán!!
Ptala jsem se jí: "A tobě se to takhle líbí?"
Odpověděla hbitě: "Líbí! Jinak bych to takhle nedělala!!"
Tak jsem to tak nechala a s klidem poslala paní učitelce (ta musí chudák trpět!!!)

Za úkoly obvykle nosí razítka. Takové malé hvězdičky. Nedávno přinesla z matematiky dokonce dvě vedle sebe. Tak ji chválím a říkám: "No, to se ti to asi mimořádně povedlo, že? Když ti paní učitelka dala hned dvě hvězdičky  vedle sebe..."
 A Martina s klidem: "Jo, ona dává i tři, ale ty u mě nehledej..."

Když jsem se jí naposledy ptala, co paní učitelka, řekla suše: "Je hodnější, než jsem si myslela." ... no, snad je to tak dobře :-))

 ...tak ještě 8let a 9měsíců a máme to z krku, tu zatracenou povinnou školní docházku .... :-))

13 komentářů:

Sam řekl(a)...

A myslíš, že pak bude líp? Já se teď děsím nástupu Honzy na střední víc, než kdysi jeho nástupu do první třídy. Mmch, když se učila psát moje drahá sestřička a dělali vlny na rybníce a paní učitelce se to nějak nepozdávalo, pronesla památnou větu: "Je to Váš rybník?" :-) A bylo

Gabro řekl(a)...

Těším se na další a další zážitky ze ZŠ :-D. Já věřila, že si to budete užívat od samého začátku :-))). Hlavně že jí to baví!!!

Miška řekl(a)...

Martinka a její odpovědi mě vždy spolehlivě dostanou:-D.Je to šikulka.Jsem ráda,že se jí ve škole líbí.

Lucka řekl(a)...

Martinka to má v hlavě srovnané :)
Směju se tady nahlas - odpověď má na vše..

Anonymní řekl(a)...

No to máš teda veselo a bude ještě veseleji, držím pěsti, ať ji nadšení neopouští. Iva

Aya řekl(a)...

Martinka je pohotová. Má asi být po kom.
Já mám doma poprvé slušňáka, vzorňáka a šprtku a i když to není taková legrace, tak strašně si to užívám. :o)))

Unknown řekl(a)...

Martinka je šikulka a má pěknou vyřídilku, to se mi líbí:-)To, že je pohodářka a nedělá si z ničeho hlavu je pro život dar. Těším se na další školní story:-)
Auto v toaleťáku nemá chybu, třeba bylo ředitelské:-)

Jitka Neradová řekl(a)...

Nechávat auto před školou je ze strany učitele dost riskantní. Tady i viditelně:-) Jinak mě moc Martinka v první třídě baví- její příhody Tebou popsané mě hlasitě rozesmály. Tak ať ve stejném duchu probíhá těch zbylých osm let a devět měsíců. Ikdyž- možná to zkrátí, zaslechla jsem někde, že v rámci )úspor se ZŠ zkrátí zase na osm let:-) Takže už jen sedm let a devět měsíců. :-)

Markéta a Luki řekl(a)...

Martinka se v životě neztratí :-))
Jsem zvědavá s čím příjdeš z prvních třídních schůzek :-))

draky řekl(a)...

Tak jsem se pobavila. Martinka je dokonalá školačka a sebevědomí jí nechybí, to je moc dobře, to se počítá! :-) Závidím razítka, u nás se po jednom začaly nosit už známky a dávají se i trojky. Tu teda ještě nemáme, ale když vidím tu písanku, tak se občas divím :-)
Asi všude stejný :-)
Auto pěkně vymóděný

Andrea řekl(a)...

no auto..asi by mě ani nerozesmálo..narozdíl od mati:-))

Pisarka řekl(a)...

Těším se na další zážitky, hlášky a fotky - máš zřejmě štěstí na podobné úlovky.

Marci řekl(a)...

auto je originál,to se počítá a nezapomíná.měla jsi vyčkat příchodu majitele