Zlatovláska

18.9.2010

V sobotu večer vyrazila naše kanadsko-japonsko-česko-vozíčkářská výprava za kulturou. Tentokrát na balet do Stavovského divadla. Na programu byla klasická pohádka: "Zlatovláska".
Stavovské divadlo mám ráda. Je přístupné vozíčkářům a  místa jim vyhrazená jsou vynikající.

Naši cizinci obdivovali interiér divadelního sálu a doslova žasli. Jsou věci, které si ani člověk neuvědomuje: Eiko jásá nad červenými střechami domů- pohledu z Hradu na střechy domů  se nemohla nabažit. Žije totiž mezi samými supermoderními budovami- sklo a na střechy lze pohlížet leda z vrtulníku ;-)

Zlatovláska se tvůrcům moc povedla. Je to rodinné představení, které potěší oko jak dospělého, tak dětského diváka.

Já osobně nejvíc oceňuji scénu (spíše muzikálovou, ale velmi nápaditě ztvárněnou), kdy mravenečkové sbírají perly v podobě gymbalonů :-))

Celé představení doprovází krásná hudba, jejímž autorem je Vladimír Franz (zaujal mě  onehdy v televizi svým zjevem.- je to ten pán potetovaný doslova "od hlavy až k patě" - a úplně jsem se pak zastyděla- předsudky mě málem polapily do svých sítí- vůbec jsem neměla v úmyslu ho poslouchat- a přiznávám, že asi právě pro tu jeho vizáž- ale musím uznat, že umí a hudba se mu povedla báječně!)
Po celou dobu mohou diváci sledovat živý orchestr.

Zkrátka mohu celé představení jen chválit. Choreografii, režiséra ( = Ondřej Havelka)... rozumné rozložení přestávek (jsou dvě, takže i děti to krásně "usedí" :-) a v neposlední řadě i provedení programu, kdy autoři pamatovali i na děti a vydali pro ně speciální dětskou verzi, která je plná obrázků a pohádka je v něm uvedena  v česko-anglické verzi.

Takže dporučuju! Blíží se nevlídné sychrané dny, a tak neváhejte a nakupte si vstupenky včas! Bývá vyprodáno. Z lože č.13 na 2.balkoně jsme viděli výborně- ani kukátko nebylo potřeba.


4 komentáře:

Lucka řekl(a)...

krásný zážitek!!
nápad s balony se mi moc líbí.

moc mi chybí kulturní vyžití, žel nejde vše najednou..

Andrea řekl(a)...

perly jsou fakt náapditý:-)

LenkaS řekl(a)...

Krásný zážitek velmi zajímavé výpravy.

Jitka Neradová řekl(a)...

O Zlatovlásce jsem slyšela jen samé pozitivní věci. Jsem ráda, že jsi to potvrdila.