O škole

31.1.2011

Zas je tu pololetí. Děti donesly vysvědčení a vsadím se, že  v každé "školou povinné" rodině proběhla debata na školní téma. Diskutovalo se jistě jako obvykle nad objektivitou známek, kvalitami vyučujících a vůbec celkovou úrovní školy :-)

Martinka dnes jásala nad  svým prvním vysvědčením - měla samé jedničky- inu ty motivační :-)
Skromně odhaduji, že na konci roku přituhne :-))

Majda překvapila- zaslouží velkou pochvalu. Donesla i v 8.třídě jedničky odshora až dolů. Měla radost a my taky, protože některé úkoly jí opravdu stojí dost úsilí a ona se samozřejmě chce ve všem vyrovnat zdravým spolužákům... blahořečíme technice, která jí školní práci usnadňuje a kterou má díky starostlivému  IT tatínkovi k dispozici.
Já se jen vůbec netěším, až za rok touto dobou budeme řešit výběr střední školy. Podle mého průzkumu není v blízkém okolí jediná bezbariérová :-( , takže zase všechno od začátku :-(((

Vysvědčení tu zveřejňovat nebudu. Běžný dokument... zato nahlédnutí do sešitu naší Martinky skýtá podívanou velmi originální. Opět na mě šly mrákoty. Otevřela jsem po delší době matematiku. Nácvik číslic a jak tak hledím, měla jsem dojem, že mám mžitky... mezi šestkami jsem spatřila vozíčkáře!!??
Ptám se: "Co to má znamenat?"
"No nic. Mně se to nepovedlo a gumovat se nesmí. Tak jsem z té nepovedené šestky udělala vozík pro invalidu." - a kouzelně se usmívala očekávajíc moji chválu za ten nápad...

... a ještě mě upozornila, že z nepovedené osmičky vyrobila ještě o 3řádky níže berušku.

Nedalo mi to a zeptala jsem se, co na to říká paní učitelka... Martina s klidem odvětila, že NIC, protože to ještě neviděla, ale že bude učitě koukat...
No to asi bude. Styl středověkých mnichů, kdy z nepovedeného písmene vykouzlili ozdobný obrázek v textu... to se dneska opravdu nevidí. V písance se zas nepovedené A pyšnilo kulichem a nepovedené eM mělo v každém obloučku domalovaného smajlíka...

Vůbec bych se nedivila, kdyby na jejím vysvědčení přibyla na konci roku ještě jedna kolonka: "Ignorace pokynů učitele" -tam by ta jednička byla jistě podtržená ;-)

27 komentářů:

Ipsilonka řekl(a)...

Děti jsou úžasné, Martinka, zdá se, si umí radostně poradit. Na ta nepovedená písmenka mnichů se můžete někdy podívat na www.manuscriptorium.cz:-)

Kopretina řekl(a)...

Mně se to moc líbí, jakou má Martinka fantazii.

Macicek řekl(a)...

Je to krásný! Jen ať jí tenhle přístup k životu vydrží co nejdéle.

Anonymní řekl(a)...

Martinka je úžasná. Směju se a taky přeju, ať jí to vydrží. Nuda s ní určitě nebude:-))). A Majda je velká šikula, taky zaslouží velikou gratulaci! Holky šikovný to jsou.
Pendula

Bragnae řekl(a)...

Wlčice, já bych tak chtěla s Martinkou pracovat! Víš, jak moc mi v družině i ve škole, když tam supluju, chybí skutečně originální dítě, co se nebojí zkoušet své nápady?

wlcice řekl(a)...

Martina je opravdu originál.Ona si žije ve svém světě (mezinámi: u nás doma je to jen plus :-) ) - a je stále s hlavou v oblacích.

Minulý týden přišla ze školy a povídá: "Mami, tys ty legíny nějak špatně vyprala! Zmizely mi z nich zipy!!" ... Vážně, dva 10cm zipy s ozdobnými bambulkami nebyly na svých místech... madam si totiž kalhoty oblékla po tělocviku obráceně.
Já si tu jen někdy zoufám, že bych si SAKRA snad alespoŇ jedno standardní dítě zasloužila, ne, :-)) ... na třídní schůzky radši vůbec nechodím, jen napíšu, že v případě potřeby KDYKOLI zajdu :-))

Unknown řekl(a)...

Martinka je úžasná, tvoří přímo za pochodu:-)
Martince i Majdě gratuluju ke krásnému vysvědčení, jsou to holky šikovné, nádhera! S tou bezbarierovou školou to budete mít těžké, budu držet palce ať najdete nějaké schůdné řešení!

Lucie řekl(a)...

Já Martince tleskám za originalitu!!!! Ta šestka invalida....nemám slov, krásné, vtipné, dojemné. Už se těším na další chybky :))))

zmrzlinka řekl(a)...

Nahodou je to uzasne! Ja by som chcela byt jej ucitelkou :-)

Aranel řekl(a)...

Spíše by to chtělo novou kolonku s názvem "dobré nápady" a tam by byla jednička panečku jako věž :o)
Je šikovná holka jedna

pafcasim řekl(a)...

Martinka je suprová!!!! Směju se tady jejím nápadům a hlavně jak to hezky okomentuje. Já myslím, že rozumné paní učitelce to nemůže vadit ;-)

ivy řekl(a)...

Majdě i Martince gratuluju ke krásnému a vysvědčení :-)
Můžete se radovat,jaké máte šikovné holky.A Martinčin originální pohled na svět je vzácný dar,který je potřeba rozvíjet.Standartů je všude kolem plno...

Anonymní řekl(a)...

Já tu Martinku prostě žeru :-D

Blanka řekl(a)...

No to je super, jiné děti trpaně gumujou, Martinka domalovává a pozor, pouze pokažená písmena a čísla, takže vlastně předkládá paní učitelce nadstandardní výkon

Gabro řekl(a)...

:-D také leskám!!! A gratuluji k jedničkám!

Anonymní řekl(a)...

Markét, ano přituhne, ale až ve druhé třídě, u nás už přituhlo, ale máme podezření na dys..., tak čekáme na psychol. vyšetření, jinak oběma holkám gratulace ke krásným známkám a Martinka je úžasná.:)

Andrea řekl(a)...

Myslím,že paní učitelka tohle musí ocenit...byla by to jinak zapšklina:-)

Iva řekl(a)...

Martinka je prostě kreativní a nápaditá, myslím, že má být po kom :))Oběma slečnám gratulace.

LenkaS řekl(a)...

Gratulujeme ke krásným vysvědčením! Majda je fakt hvězda, Martinka samozřejmě taky!! Holky jen tak dál. :-)

Katka řekl(a)...

Majde aj Martinke gratulujem za krásne vysvečko:)Máťa je úžasná, perfektná, nech jej to vydrží, tento jedinečný, skvelý pohľad na svet a prístup k životu!!! Maťka, len tak ďalej!!! :)

Anonymní řekl(a)...

Martinka je svá,originální a nuda s ní nebude...vím,o čem mluvím.Mám doma podobný exemplář,1krát měnili školu,první učitelka ho nerozdýchala a teď už to jde!ale občas se opotíme všichni!jen dítě v klidu:-)

Aya řekl(a)...

Promiň, ale jak čtu vaše blogy, tak Martinka perfektně zapadá do vaší super rodiny. Já se dnes tak nasmála. Díky. Nejvíc mě dorazily ty legíny se zipama. Ano. U nás taky za všechno může maminka. Vyřiď ji, že ji miluju.

Jitty řekl(a)...

Gratulace k vysvědčení:-)!!
A Martinčiny nápady nemají chybu:-)), mně se to líbí moc!

wlcice řekl(a)...

P.učitelka je naštěstí normální :-) Toleruje jinakost našeho jedince-nikomu tím prý neškodí a základní vědomosti to nijak neznehodnocuje... jen nám ta originalita a její ztvárňování lehce brzdí tempo... prostě žádný spěch..inu to má ale taky jaksi geneticky dané- ehm- můžete hádat, po kom :-))

pisarka řekl(a)...

Doufám, že budeš psát blog ještě hodně dlouho - jsem vážně zvědavá, kam to Martinka dotáhne - ona nebude průměrný jedinec! Ty legíny myslela vážně vážně? :-))

Anonymní řekl(a)...

Moc ráda si tu čtu, protože se tu fakt skvěle baví. Martinka je super. Dneska jsem se fakt zasmála i při čtení komentářů.

Lucka345 řekl(a)...

Tak teď jsem se zasmála! tohle nemá chybu!!! :-D Honzík zas vyplnil v sešitě kolonku: "Nakresli, co pěkného bys chtěl mít ještě ve třídě." Namaloval tam tank. :-D