Zážitkový den na Gutovce

3.8.2011

Středa. Dnes je léto! Respektive chci říct, že neprší a dokonce svítí sluníčko. Takových dní bylo zatím od začátku prázdnin poskromnu.

Odpoledne po práci jsme vyzarili s dětmi na do oblíbeného areálu Gutovka. Vybudovali tam totiž nové lanové centrum. Skvělý nápad, výborná realizace.
Martina si několikrát oblezla nejrůznější lanové atrakce  abyla tuze spokojená...

Poté jsme přešli do sekce vodních hrátek.
Vodu protékající korytem lze na několika místech regulovat důmyslně sestavenými vodními díly: turbíny, šroubovice, kola, lopatky... to vše svádí děti i dospělé, aby prováděli nejrůznější pokusy a proudy vody rozpohybovali všechna ta zařízení.

Chtěla jsem zvýšit průtok vody, aby Martinka viděla, jak s e pracuje se stavidlem, když v tom okamžiku jiný pán roztočil vodní šroub opačným směrem- přímo nade mnou... takže jsem dostala pěknou sprchu, crčelo ze mě jak z vodníka ;-)
Pán byl rozpačitý, já se přemohla k žertování a nabízela mu, že "teď si to vyměníme" :-)
No můžu já být "za dámu"? :-)) ...


Martina s gustem vyzkoušela vodní trysku- když se pořádně skočí na píst, vycákne voda a zkropí všechny nicnetušící přihlížející ;-) ...mně už to v tu chvíli bylo jedno, nebylo na mně celkem už co zmáčet :-)

Pak jsme Martinku odveleli na suché aktivity- tedy na úžasně vybavené multifunkční hřiště: prolejzačky, houpačky, pyramidy, kolotoče, lanovka... vše do detailu promyšlené, bezpečné a hezké. A odešli vedle ke kiosku zakoupit café a zmrzku. V momentě, kdy obsluha začala plnit naše přání, se ozval řev. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že je to NÁŠ řev!! Majda vedla řvoucí Martinu, které tekla krev z obou kolen. Nechala jsem objednávání, popadla Martinu a táhla ji na WC. Koleno rozbité minulý týden na koloběžce se ještě nestačilo zhojit, a už dostalo další zásah, tentokrát vydatný: pád do štěrku...aúúúú.

Martině jsem poskytla 1.pomoc studenou vodou a toaletním papírem. Omyla a osušila jsem, co se dalo, uklidnila ji, že je to "dobrý". Martina se dožadovala mojí krve- tedy transfuze :-) Při nějaké filozofické debatě ji Majda poučila o existenci krevních skupin - Martina provedla průzkum v domě a  zjistila, že já jsem ten nejlepší přítel, neb vlastním nulu (jsem pozitivní nula :-)) , tudíž můžu darovat krev skoro komukoli.
Na WC byla mnohopočetná fronta, takže mnoho lidí vyslechlo náš dialog na téma- rozbité koleno  a transfuze. Řekla jsem Martině, že tohle ošetření je dostačující, teď že půjdeme ke stánku, já si vypiju to kafe a ona že obdrží nanuka dle vlastního výběru, čímž považuju léčbu za skončenou a nechci o tom slyšet!

Léčba nanukem byla účinná. - tak trochu to dítě znám, takže náplast nosím i v pouzdru na foťák :-), oblepila jsem, co se dalo a Martina si ještě šla pojezdit na lanovce a prolézt pavoučí síŤ.

My s Majdou jsme okukovaly lezení po stěně a dovádění pubošů ve skateparku - tyto sporty nám v praxi ani jedné nehrozí. ;-)

Uf, byla to fuška- relaxovat na Gutovce :-)

Ale jinak doporučuju- skvělé vyžití pro všechny věkové kategorie, příjemná restaurace, ceny v občerstvení vlídné a prostředí moc pěkné! Škoda, že to máme tak daleko :-(

4 komentáře:

Jitka Neradová řekl(a)...

Dálka to tedy je pořádná, ale asi to stojí za to. A nula pozitvní jsem taky, takže i já bych mohla Martinky koleno klidně zachránit, Ale nanuk byl rozhodně lepší varianta:-)

Aranel řekl(a)...

TAky jsem pro nanuk...ono představa, že je z tebe matka z "příbehu opravdového šílenství" mě děsí ale taky rozesmívá :oDD
Gutovku máme taky v plánu ale člověk míní ...a ze všeho je v práci

Iva řekl(a)...

Tak to jsem se tedy po ránu pobavila - transfuze ...Ale u Martinky mne to opravdu nepřekvapuje. Pozitivní nula jsem taky. A vzdálenost? Pro nás nepřekonatelná. Ale Lucka by byla nadšená.

Andrea řekl(a)...

může se mezi vás jedno obyčejné pozitivní AB taky vmísit?.-)Gutovka má jen tu chybu, že ení na Praze 9:-)