Mapping

1.10.2011

Praha se snaží nalákat turisty na další moderní atrakci: mapping - v současné době velmi populární umělecký styl, kdy je projekce promítána přímo na nějakou budovu. Budova musí být předtím laserově zaměřena a každá animace  je vytvořena přímo "na míru".

Mě na ni vylákala kamarádka L. - i v Hořicích vědí, co stojí za vidění :-).
První říjnový večer byl mimořádně teplý. Pokochaly jsme se osvětlenou Prahou a atraktivní formou osvěžily znalosti z hodin dějepisu.

A to můžete udělat i vy - až do 22.10.2011 lze  každou sobotu od 19:30 na Staroměstské radnici zhlédnout tyto videoprojekce. Během této 10minutové světelné show se na zdech Staroměstské radnice zjevují významné historické okamžiky z našich dějin.

Davy lidí s úžasem hleděly na to, co se běžně nevidí.

Ignoranti ovšem nehodlali respektovat upozornění, aby při focení nepoužívali blesk, takže sotva uplynulo pár vteřin, začalo se všude kolem blýskat jak při letní bouři.... někteří měli nutkavou potřebu si v tom hustém davu vykouřit svou cigaretu, průvodci nehodlali ztratit ani minutu a neváhali protáhnout mezi diváky celý zájezd japonských turistů, kteří by se taky rádi podívali, takže  se houfovali tam , kde už vůbec nebylo místo... prostě těch nečekaných zpestření bylo až dost... :-(

Večerní show však lze doporučit všem věkovým kategoriím a my jsme ji zakončily procházkou do kavárny Slavia, kde jsme s L. za dozoru "Pijáka absintu" sluply řádnou porci vyhlášeného štrůdlu.

Krásný večer, dá se říct. :-)

7 komentářů:

Baruschka řekl(a)...

Jéé! Díky moc za tip! Zatím jsem to viděla jen na TruPce, moc ráda bych to absolvovala na živo.. Chtěla bych i s holčičkama, ale obávám se, že to bude pro ně asi maso.. tak uvidíme..

Lucka řekl(a)...

O tomto druhu kultury slyším prvně - než to dojde na Hanou, to si ještě počkáme :))

Amelie řekl(a)...

to by mohlo být zajímavé:-)

Jitka Neradová řekl(a)...

Nevím, jak bych ustála ty davy, už jsem se i chystala,ale nikdy k tomu nedošlo. A když jsem si to u Tebe hezky početla, tak mám zážitek i z toho a to mi asi stačí:-)

Andrea řekl(a)...

no já zas propásla to dobré počasí...

Aranel řekl(a)...

A já to dobré počasí promarodila. Nezbývá než se pořádně nabalit a vzít deštník ale rozhodně to chci vidět :o)

Janthalea řekl(a)...

To Lucka:
Na Hanou už to ale přeci taky proniklo, zrovna minulý víkend byl v Olomouci celý ve znamení video-mappingu!! A bylo to supr!!
http://www.youtube.com/watch?v=_pfXhj3To9M&feature=related