Začíná advent

26.11.2011

...letos nezvykle brzy! S vánoční výzdobou to nehodlám přehánět, ale něco přecejen v naší domácnosti přibyde.
Adventní věnec jsem letos po dlouhé době nevyráběla. Dostala jsem ho darem. Moc mě to potěšilo, neb dárkyně mi k němu připojila ještě velice milé věnování. Tak děkuju!! :-))

Martinka je posedlá nezkrotnou chutí stále něco tvořit a vyrábět. Zpracuje cokoli, co se chystáme vyhodit do odpadu- krabičky, obaly, kartónky, provázky, zátky, špunty, víčka... asi si tím dobře cvičí fantazii, protože vytvoří z nemožného domeček, zvířátko, prostírání...
Užila bych nějakou místnost, kde bych všechny ty výtvory vystavovala a shromažďovala ;-)

V sobotu po obědě chtěla jít do DDM na vánoční tvoření. Časově se mi to do plánu vůbec nehodilo, ale nakonec jsem přehodnotila situaci a dospěla k názoru, že smejčit doupě můžu i jindy- a vyrazily jsme. Moje vize byla optimistická: odvedu Martinu do DDM, lektory zná, chodí tam ráda- zaplatím vstupy na jednotlivé akce- a zmizím :-) ... no, nestalo se tak.

Nejžádanější byla  výroba věnců, kam se hnal dav- tak tam jsme nešly.
Andělíčky z korálků jsme taky vyrábět nechtěly, neboŤ je naše babička vyrábí celoročně :-)) (zejména v červenci jí jde práce od ruky) 

Šly jsme tedy tam, kam nikdo jiný nešel- a vlastně jsme ani netušily, co se tam bude vyrábět :-)
Dílna se jmenovala PLSTĚNÍ. 

Nabízela se výroba broží z filcu a taky z ovčího rouna. Tak to jsem neznala. zatímco se jedna slečna věnovala Martince, druhá se snažila nalákat i mne na výrobu čehosi. Chvíli jsem váhala (chtěla jsem přece odejít!!), ale pak mi to nedalo. Zaplatila jsem symbolických 30Kč- a vrhla se na plstění :-) Velmi uklidňující činnost!!! Určitě někdy v budoucnu zopakuju!!
Tady je moje první brož - na fotce tedy nicmoc, ale na svetrech vypadá fakt zajímavě!


Martina se vrhla na šití. Vyučoval PAN lektor :-) Šili rybičku. Seděli u vedlejšího stolu a rozhovor, který ke mně doléhal, byl velice zajímavý- pro Martinu dost typický.
"Tak Máťo, už jsi někdy šila na šicím stroji?", ptal se ten dobrák.
"NE!" , chtivě odpověděla moje Martina.
"Tak se to spolu naučíme."- a začal Martinu poučovat, jak se co dělá.
Martina se snažila dávat pozor,  a pak s klidem řekla: "Ale musíš mi říct, kdy mám přestat šít,jo? " Lektor překvapeně: "No to snad uvidíš, ne, kde je konec?"
"Já nemám čas koukat, já budu přece šít!", oponovalo to moje astrální stvoření ... no a panečku, jak pan lektor hlásil zřetelně: "Konec, stop!"  :))

Rybička vypadá takto- je vycpaná levandulí, takže lze použít do prádelníku a nebo jentak na poličku- nebo k dárku. měla z ní velkou radost a hned se vnutila, že ušije ještě jednu ;-)


Taky jsme ještě stihly ve vedleší dílně upéct perníky- polovinu jich MáŤa snědla dřív, než jsme došly domů :-)

Bylo to moc vydařené odpoledne. Nakonec jsem byla ráda, že jsem se vypravila. Bezva relax! Martinka spokojená, protože vyrobila i dva vánoční dárky a ještě než jsme opustily budovu, už se ptala, jestli za rok půjdeme zas :-))

Majda strávila odpoledne s babičkou v Tescu. Ačkoli jsem jim ro rozmlouvala, vyrazily. A přijely spokojené- ba přímo nadšené.  A o to vlastně šlo ;-)

7 komentářů:

Lucka řekl(a)...

spokojenost na všech frontách - tak to má být..
co se bytu týče, tak já prosím počasí, když přijde návštěva, aby nesvítilo sluníčko a nebyly vidět všechny resty :))

Unknown řekl(a)...

Wlčice, já se tu chlámu...jak typické pro Martinku,myslím ten rozhovor u šití :o) .
A předvánoční úklid?Tak na ten letos dlabu.Mám co dělat sama se sebou tak se nebudu ještě honit.

Anonymní řekl(a)...

To bylo fajn odpoledne a Martinka je prostě Martinka:-).
Pendula

Gabro řekl(a)...

Neplánované akce bývají nejlepší :-). A když k tomu domů donesete takové výtvory! Paráda!

Katka řekl(a)...

Rybička je úžasná a zase som sa pobavila :)

Andrea řekl(a)...

no je to přee jasné..kd\ž šiju nekoukám:-) hezký advent..

Anonymní řekl(a)...

Je tu možnost, dodat do Chaber jednu Singrovku ? Marie tu má jednu navíc.
Děda Milan.