Vánoční výstava v Betlémské kapli

30.12.2011

Kampak mají Santové vstup zakázán? :-) No přece na výstavu českých betlémů!
Nic proti Santovi nemám, aŤ si řádí na zbytku zeměkoule, ale k českým Vánocům patří přece Ježíšek &spol. ;-)!

Každoročně probíhá v katakombách Betlémské kaple výstava betlémů a ručně vyráběných ozdob. Letos jsem vyrazila s Martinkou a s naší mezinárodní delegací. Paráda! Všichni nadšeni, ba unešení - karta digifoťáku se rychle plnila, a teď je obtížné vybrat pár obrázků na ukázku. ;-)

- postavičky z vosku

- postavičky z lipového dřeva- autor si mě získal tím, že pamatoval i na ZTP občany :-)

- modro-bílý šitý betlém

- a taky soustružený betlém kočičí :-)

- staročeská výzdoba světnice - pouze z přírodnin!


- k vidění byly ozdoby z nejrůznějších materiálů - zde luxusní paličkované

 - a nebo ozdoby z vánoční stuhy
(zatím jsem nevygůglila návod, jak je stvořit, ale myslím, že při své šikovnosti musím nejpozdějí příští měsíc začít, mají-li viset na vánočním stromku :-)


Cestou domů jsme neplánovaně zapadli do kavárny U Červené židle v Liliové ulici. Byla to dobrá volba! Příjemné prostředí, milá obsluha, bohatá nabídka kávy, čokolády a mlsků všechmožných chutí....


A čokolády se tam i prodávají!
Myslím, že si na své přijdou i znalci. Na pultě se nabízely  čokolády desítek příchutí - s obsahem až 100%  v lákavých obalech... z různých končin světa- i z Madagaskaru - takže sem se jistě ještě pro nějaký dárek vrátím :-)

3 komentáře:

Lucka řekl(a)...

tak kočičí betlém u mě vede :))
a ta čokoláda, kde jsou ta moje novoroční předsevzetí :)) honí mě mlsná, jen je vidím

Andrea řekl(a)...

Čokoláda, co to je? Škoda že jsme tam nezašli...na ty betlémy.

Liška řekl(a)...

Tkaé jsem na výstavě byla, už několikátý rok po sobě.

A značku Zákaz vstupu Santa Clausům jsem si vyfotila úplně stejně.

Mám tu výstavu ráda, každý rok je tam něco nového, něco stejného i něco podobného jako minule. Příjemná atmosféra je tm vždycky.