Díky

 20.3.2012

Děkuju všem, kteří na nás v tuto chvíli myslí. Dnes jsem dostala tolik krásných a srdečných mailů a zpráv, že mi asi brzy zkolabuje pošta v PC- nic z toho nechci mazat.

Komentáře u předchozího příspěvku jsem schválně zablokovala,  nechtěla jsem, aby některá osobní sdělení mohli číst všichni. děkuju všem, kteří to pochopili a poradili si jinak ;-)

Dnešní den utekl jak voda. Díky jednání s mnoha lidmi jsem se i zasmála. Opravdu blbost některých lidí je neuvěřitelně nekonečná. (podrobnosti asi budou-to si nemůžu nechat pro sebe :-))

Moc děkuju všem, kteří pomáhají se zařizování nálažitostí kolem posledního rozloučení. Chceme to pojmout malinko netradičně. Chceme tímto aktem dát možnost všem, kteří si chtějí zavzpomínat a sdílet smutek společně. Doufáme, že se nám podaří alespoň u některých změnit špatný a velmi rozšířený přístup k pojetí smrti. Smrt k životu patří. V tomto případě o ní nemůžeme vůbec hovořit jako o špatné a zlé. Není dobré toto téma vytěsnit ze svého slovníku a naučit se stydět se za slzy, ani za jakékoli jiné projevy smutku.

Děkuju všem, kteří pochopili, že je třeba si se mnou povídat i o věcech normálních a nebojí se přede mnou vyslovit jméno Majdy. Majda byla mojí první vytouženou holčičkou, strávila jsem s ní třetinu svého života, jen jí osud namíchal špatnou kombinaci karet. I tak ale s nimi dokázala hrát zajímavou a nevšední  hru.

Mám radost, že ani dnes mi nepřišlo na mysl nic, čeho bych litovala, nebo chtěla vrátit zpátky, abych to udělala jinak nebo líp.  Myslím, že žít s výčitkami svědomí musí být strašné... tohle bylo taky první, co jsme si s Wlkem řekli, když jsme zjistili, co se stalo. "Víc jsme pro ni udělat nemohli"

Tak ještě jednou děkuju za podporu všem, kterým jsem nestihla odpovědět na osobní psaníčka.

81 komentářů:

Akinoma řekl(a)...

Upřímnou soustrast.

Aya řekl(a)...

Je mi to tak strašně líto. Mám pocit, že jsem Vás znala. Majdu jsem Vám záviděla. Nevidí se často, tak fajn vtipný puberťák. Myslím na Vás. Přeju upřímnou soustrast. Držte se. Vůbec si neumím představit čím procházíte...

newlife řekl(a)...

Někteří lidi vstoupí do našeho života jako andělé a i když se dlouho nezdrží, krásný otisk jejich života s námi zůstává... ani nedokážu říct jak moc s vámi soucítím.

Iva řekl(a)...

Taky mám pocit, že jsme se znali...Nevím, jesti se to hodí (ale po zveřejnění tohoto článku myslím, že ano, když tak to Wlčice smazej).
Napadlo mne to už ráno, při projevení soustrasti, jen jsem si netroufla, abych neranila...
Majda měla veliké štěstí. Měla milující rodinu, byli jste skvělá parta, prožívala s Vámi tolik, jako jiný zdravý puberťák nezažije možná nikdy.
Myslím, že odešla spokojená a troufnu si říct i šťastná. Pokud to lze při téhle nemoci takhle hodnotit.
Osud je krutý, ale když už to má být, tak ...
Ne další utrpení, trápení a bolest.
Ještě jednou, je mi to líto, myslím na Vás na všechny.

Anonymní řekl(a)...

Je mi to moc líto, přijměte upřímnou soustrast.
Petra

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast.

Jitka

tortoreto řekl(a)...

Strašně s Vámi všemi soucítím. Majda měla super rodinu, přeju Vám všem moc síly. Vy to zvládnete, jste silní tím, že máte jeden druhého. Upřímnou soustrast.

Peťka řekl(a)...

Mám podobné myšlenky jako Iva,jen jsem si netroufla...když už odejít tak v kruhu milující rodiny, ne po týdnech na lůžku, v nemocnici, na přístrojích..
Upřímnou soustrast a hodně síly do dalších dnů

Klarkas řekl(a)...

Upřímnou soustrast i zde...Přes všechno, co musíte teď všichni prožívat vypadá tenhle příspěvek velmi optimisticky....Myslím, že Majda měla velké štěstí v neštěstí....

Baruschka řekl(a)...

Podepisuju se pod to, co napsala Iva a posílám objetí ze sousedství..

apokalypsík řekl(a)...

Nechci, aby mi za komentář někdo děkoval. Nechodím sem dlouho, ale pravidelně. Občas jsem se pokusil o komentář, ale na blogger.com to povětšinou padá do spamů. Pokouším se tedy tímto popřát Vám hlavně sílu. Majdě blankytné nebe a zpívající ptáčky. Vy ostatní - zastavte se a zamyslete nad tím, co je v životě skutečně důležité a cenné...!
Smekám...

Anonymní řekl(a)...

Ztráta, která Vás postihla se nedá ničím nahradit.
Kolikrát jsem Vám už chtěla napsat (čtu Vás asi 3 roky) a bylo mi to hloupý. Celou dobu jsem obdivovala Vaši vitalitu a energii. Hodně často jsem se styděla, že jsem si nedokázala udělat čas na svoje děti a měla na vše tisíce výmluv. Proč to a to nejde, proč někam nejde vyjet, vyjít, najít si společnou chvilku. U čtení Vašeho blogu mi to často došlo ( to už jsou teď děti dospělé). Možná je nevhodné reagovat takto až teď,ale jste rodiče, které by si musely přát všechny děti a díky Vám za to.
Přijměte upřímnou soustrast.

Matu řekl(a)...

Je mi to tak strašne ľúto, no na druhej strane pri sledovaní blogu viem, že ste boli Majde skvelí rodičia a že Majda bola skvelou dcérou. To, že svoj život prežila v rámci možností naplno, bola vynikajúcou žiačkou a sestrou je Vaša zásluha.
Navždy zostane vo Vašich srdciach a ona to určite vedela.

Anonymní řekl(a)...

Mam pocit, ze vsichni ostatni uz to rekli mi za me a ze vsechna slova jsou opravdu zbytecna.
Chtela jsem Vam podekovat za to, ze jste se s nami delili o svoje (ne)obycejne radosti a starosti, ze jste nam dovolili nahlednout do sveho osobniho zivota a my jsme se si tak mohli znova uvedomit, za co mame byt ve svem zivote vdecni, ze veci obycejne nejsou vubec samozrejme.
...a jeste jsem Vam, mila Wlcice, chtela rict, ze jste opravdu udelali pro Majdu vsechno, co jste mohli, a jeste neco navic.

Uprimnou soustrast a hodne sily.

Radka

Anonymní řekl(a)...

...upřímnou soustrast...budu na vás moc myslet, i když se vlastně neznáme...i známe...Iva řekla vše..co mělo být řečeno..v tuto chvíli ....denbaden

Andrea řekl(a)...

Má milá, své jsem ti napsala na mobil....všechno bylo řečeno. Madlenka si vybrala ty nejlepší rodiče, co mohla mít. Pokud to byl váš úkol, tak jsze ho splnili na dvěstěprocent.

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast.
Martina

Jarmila řekl(a)...

Majda díky Vám prožila šťastný a výjimečný život. Přeju upřímnou soustrast a moc na Vás myslím

draky řekl(a)...

Na začátku už Iva vyjádřila to, co bych mohla napsat i já, takže za mně jen - upřímnou soustrast.

Anonymní řekl(a)...

Nikdy jsem nekomentovala,ale váš blog jsem málokdy vynechala...Hrozně moc vás obdivuju za nekonečný boj se všemi úřady,školami..institucemi.Vždycky mě to doslova zvedalo ze židle..Pro holky jste dělali naprosté maximum!!,ale to vy víte.Posílám vám všem spoustu síly.Blanka

Anonymní řekl(a)...

v poledne jsem zapnula pc, ze se podivam, jak se mate, cim me pobavite...a ....a sviti u nas svicka Majde na cestu....ji uz je dobre, vy ted budete potrebovat spoustu sily....drzte se! zijte, dychejte, myslete- na Majdu a za Majdu...myslim, ze deti si sve rodice "vybiraji"...a myslim, ze Majda si Vas vybrala moc dobre...

Zuzana

Anonymní řekl(a)...

upřímnou soustrast.... nějak mi došla slova... je mi to moc líto...
Přeji hodně sil..
kala

Anonymní řekl(a)...

Moc rádu čtu Vaše zážitky a názory ...
Kéž by takových lidí a rodin, jako jste Vy, bylo víc ...

Myslím na Vás,
a svíčka pro Majdu svítí i u nás.

wat

Anonymní řekl(a)...

Markét, byla jsem pár dnů mimo net a u Diny na blogu jsem se dočetla, co se stalo. Je mi to moc líto, tvoje psaní mám moc ráda. Přeju hodně síly do dalších dnů. Majda měla obrovské štěstí, že měla tebe Wlka, Martinku , další...Život je někdy fakt moc krutý. Jdu zapálit svíčku. Iva

Anonymní řekl(a)...

Je mi to strašně líto, nikdy jsem nekomentovala, ale na Váš blog chodím skoro každý den. Majda měla moc milující rodiče a svůj kratinký život prožila díky Vám tak naplno, jak ho neprožije většina zdravých lidí. Přeji upřímnou soustrast.
Ivana

Lucie Konečná řekl(a)...

"Létám si nebem bez hranic, tam, kam se zrovna zachce očím a netrápí mě zhola nic, nikomu nikdy neotročím." (Aristofanes, Ptáci)
Křídla Majdě, Vám sílu. Je mi to moc líto.

Krista řekl(a)...

Upřimnou soustrast.
Tak jak jsem Majdu prostřednictvím Vašeho a jejího blogu poznala, tak byla opravdu neuvěřitelně vtipná. Její glosy neměly chybu!
A měla opravdu štěstí na úžasnou rodinu!
Moc na Vás myslím ...

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast, celé Vaší rodině. Market, udělali jste pro Majdu víc než jste mohli, jste úžasná rodina, a musíte být silní i teďkom v těchto těžkých chvílích.
Jsme s Vámi a prožíváme to s Vámi.Jsme moc rádi že jsme Majdu poznali. Matlakovi

Stanka řekl(a)...

Tiež mám pocit že sa poznáme. Rada Vás čítam, aj keď nezvyknem prispievať. Ale teraz musím, napriek tomu že nanachádzam slová.
Je mi to neskutočne ľúto...

Amelie řekl(a)...

Upřímnou soustrast. Je mi to moc líto. Posílám objetí a sílu.

Aranel řekl(a)...

Přejeme úpřimnou soustrast Pepa a Lída

Petra řekl(a)...

Upřímnou soustrast.
Petra

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast. Je mi to moc líto. Vám hodně síly a Majdě krásný kytičkový obláček.
Jitka

Margit řekl(a)...

Dozvěděla jsem se to až nyní. A tak i já opožděně vyjadřuji upřímnou soustrast.
Napadá mě tolik věcí, ale ani jednu nedokážu zformulovat do slov, tak jen takto krátce.

Jitty řekl(a)...

Upřímnou soustrast.
Z blogu jsem měla pocit, že Majdu znám a připojuji se k Ivě, měla krásnou rodinu a vy krásný vztah. Bohužel jí osud nepřál, ale i tak jste prožili tolik, co neprožije spousta lidí za mnohem delší čas.
Myslíme na Vás, hodně sil.

Majka řekl(a)...

Přijměte mou upřímnou soustrast. Majda s Vámi prožila krásný život. Držte se.

Anonymní řekl(a)...

Je mi to moc lito. Myslim na Vas vsechny.

cifka

Unknown řekl(a)...

Wlčí smečko přijměte prosím mou upřímnou soustrast.

Anonymní řekl(a)...

Je mi to moc líto, upřímnou soustrast, LenkaK

Blanka řekl(a)...

Buďte hodně silní a spolu, upřímnou soustrast.

Petrisab řekl(a)...

Milá Wlčice, když jsem se včera dozvěděla, co se stalo, nemohla jsem uvěřit. Celý den jsem na vás myslela a přesně jak píšete, myslela jsem na to, jak normální a plný život jste s Majdou i přes nepřízeň osudu žili. A to je myslím hlavní. Je mi to strašně moc líto, že existují nemoci jako sma..Posílám vám sílu.

Anonymní řekl(a)...

Myslím na vás všechny...
speciálně na Martinku!

Tereza

Baris řekl(a)...

Prijmete prosim i mou uprimnou soustrast.

Svicka za Majdu sviti i v Dublinu.

Hodne sil, je mi to moc lito....

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast. Přeji celé Vaší rodině hodně síly, ať ty následující náročné dny zvládnete. Včera, když jsem se o Majdině úmrtí dozvěděla, musela jsem pořád myslet hlavně na Martinku, pro ní to asi musí být zvlášť těžké...
Tak jako mnoho pisatelek přede mnou mám z Vašeho blogu dojem, že Majda těch svých vyměřených 15 let na tomto světě prožila naplno a v milující rodině, což je mnohem víc, než mají mnozí jiní.
Katka

Andrea řekl(a)...

Nikdy jsem nepsala, i když virtuálně jsem vás navštěvovala denně - jak už bylo mnohokrát zopakováno, Majda byla úžasná slečna a vy jste skvělá rodinka, proto přijměte mou upřímnou soustrast a přání mnoha sil, ať to zvládnete...

Anonymní řekl(a)...

Wlčice,

celej Vašej rodine prajem úprimnú sústrasť, je mi veľmi ľúto, že tak skvelý a milovaný človek ako vaša Majda musel odísť tak skoro...
Zanechala za sebou stopu v mnohých životoch, o tom niet pochýb... to nech je vám útechou vo vašom žiali.
Objímam.

Crnkapinka

Anonymní řekl(a)...

Dobré ráno, včera jsem si netroufla a i teď vidím, jak se mi třesou ruce. Jsem jen jedna z davu čtenářek, ale taky jsem máma - a už bulím:-) a každou větu mažu a x přepisuju.
Majda měla štěstí, že jste jí ten "lístek z Holandska" zaplatila zrovna vy, u vás měla krásný přístav, z fotek se usmívá.
Možná našla kočičí ráj a svého kocoura....
Přeju hodně sil, nekonečné množství vzpomínek, při kterých naskočí úsměv.
Díky vám jsem kdysi našla skvosty z Barování a nepoděkovala, tak děkuji.
Magda

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast.
Kéž by se všem dětem dostalo tolik lásky...
Jája

Daniela řekl(a)...

Markéto, je mi to moc líto. Upřímnou soustrast. Myslím na vás všechny. Daniela

Anonymní řekl(a)...

:´-(( Tak to je pro mě velký šok...
Četla jsem Vás přes dva roky a nemůžu tomu uvěřit...
Upřímnou soustrast...
Simona M.

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast, hodně sil, hlavně pro Martinku. VK

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast také od nás.
Markéta

Anonymní řekl(a)...

Markéto, upřímnou soustrast. Majda měla štěstí na rodiče. Jste skvělá rodina, v mnohém jste mi otevřela oči. Jana

Anonymní řekl(a)...

Pripajam sa k ostatnym - Majda mala krasny a vesely zivot vdaka celej vasej rodine.

Myslim na vas.

Zmrzlinka

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast, jste skvělá rodina. Bára

mutil řekl(a)...

Doposud jsem u Vás nebyl. Článek u Rejcky mi otevřel vrátka. Bohužel v této smutné chvíli.
Dle komentářů jiných a znalých vidím, že dcerka byla šťasná ve své rodině a to je to nej pro co stojí žít - láska a štěstí v celé rodině.
Soucítím s Vámi.

Anonymní řekl(a)...

Je nám to stašně moc líto, upřímnou soustrast.
Řičánkovi

Anonymní řekl(a)...

Chodím na Váš blog něco přes rok, mívám z Vašeho blogu často úsměv na tváři. Držte se! Je to a ještě dlouho to bude velmi těžká doba pro Vás všechny. Majda měla ve Vaší rodině moc fajn život. Myslím teď na Martinku......, Madlenka byla její opora. Soňa

Anonymní řekl(a)...

Uprimnou soustrast Vam preje Marcela

SV řekl(a)...

.....nemám slov....labky drží a silu praje jedna Stará Vlčica.....

Anonymní řekl(a)...

Milá WLČICE, upřímnou soustrast. Jste krásným příkladem čisté silné rodičovské lásky, která je všeobjímající.Majda byla skvělá. Hodně síly a klidu v duši přeji. Lucie

Anonymní řekl(a)...

Je nám to všem moc líto a přejeme hodně sil do dalších dní...


všichni ze semčické školy

Anonymní řekl(a)...

I já jsem pouze anonymní čtenářkou blogu, ale dnes není možné mlčet. Je mi to tak líto. Přeji sílu všem Vašim blízkým i Vám.
Zdeňka

Monika Zavadilová řekl(a)...

Myslím na Vás i na Vaši holčičku, tečou mi slzy po tváři a obdivuji Vás za Vaši sílu a za Vaše slova, která tu zaznívají. Upřimnou soustrast.

Katka řekl(a)...

Súcítim s Vami a nenachádzam slová...

Anonymní řekl(a)...

Upřímnou soustrast. I mě tahle neskutečná smutná zpráva moc zasáhla....nemůžu tomu uvěřit..nechápu...čtu blog roky .....Přeju hodně síly...
Petra S.

Anonymní řekl(a)...

Markéto ...,
slova nemohou vyjádřit smutek nad ztrátou Vaší dcerky
, který s Váma cítíme v této době. Nosit ji budete
ve svém srdci do konce života.
Upřímnou soustrast a hodně sil do dalších dní
Petra Vacková

Anonymní řekl(a)...

Kdo v srdcích žije, neumírá,...
Cítíme s Vámi v těchto těžkých chvílích. Jitka, Zdeněk, Martínek a Tadeášek Kratochvílovi

Anonymní řekl(a)...

Kdo žije v srdcích svých milých, není mrtev, je jen vzdálen. Upřímnou soustrast.
Jana

Anonymní řekl(a)...

Všechno už bylo řečeno a mne nenapadá nic ,,vhodného´´ tak jen upřímnou soustrast a dost sil na všechno co vás čeká. Jste moudří a citliví rodiče i v tak těžkou chvíli.
Lenka

Janah -Švédské listy řekl(a)...

Také na vás myslím, je mi to moc líto...

Bragnae řekl(a)...

Panebože, je mi to tak líto. Upřímnou soustrast.

Anonymní řekl(a)...

Milá Wlčice,
Majdu si pamatuju Z Bělče a když jsem se náhodou dostala na Váš blog nešlo nečíst dál...jsem s Vámi v myšlenkách, přijměte moji soustrast. Hodně síly do dalších dní pro Vás všechny a Martinku přeje Petra S.

Lucie řekl(a)...

Wlčice,

přijmi upřímnou soustrast i ode mne..... Je mi to moc lito, nemám slov....... Lucie

Anonymní řekl(a)...

Moc ráda vás čtu, přišla jsem Vám poděkovat za tip na výstavu K.Kintery a našla jsem zprávu o Majdě... :-(
Je mi to moc líto, upřímnou soustrast
Šárka

Anonymní řekl(a)...

Moc ráda si čtu váš blog, Vaše poutavé psaní, děkuju za ně.
Posílám hodně síly, soucítím s Vámi.
Anna

Anonymní řekl(a)...

Jsem babička Nikolky,pro slzy nevidím na klávesnici...Holky tu byly s námi opravdu jak vzácní ,křehcí motýlci...a v srdcích zůstanou...Jsme s Vámi Pelikánovi

Luboš Vayhel řekl(a)...

Taky za mě upřímnou soustrast, sice je to už dlouho, co jsem Majdu často vídal na Cats, ale nevadí, jsem rád, že jsem jak Majdu, tak všechny Wlky poznal!

Anonymní řekl(a)...

Ač jsme se neznali, sladovala jsem osudy Vaší rodinky pravidelně. Nemůžu tomu pořád uvěřit. Šťastnou cestu Majdo, pozdravuj nahoře a pošli těm dole hodně sil!

Unknown řekl(a)...

Teď jsem to zjistila... je mi to moc líto, připadalo mi díky vašemu blogu jako bych Majdu znala... Majda měla i přes nemoc ohromné štěstí, že měla bezvadnou rodinu,měla celé moře lásky a díky vám prožila ten krátký čas plnohodnotně.Upřímnou soustrast, držte se!

spoon řekl(a)...

ahoj, jsem tu poprvy, stihla jsem precist jen maly zlomek veci ale chci ti (vam) vyjadrit obdiv nad zpusobem jakym nakladate s rany osudu. Obdiv a respekt, P.