Korfská pušť

22.6.2012

 Cílem dalšího objevného výletu na Korfu byla návštěva zdejší poušti. Korfu je ostrov hodně zelený- na mě působil takovým kudrnatým dojmem, protože moje oblíbené ostrovy Kos a Rhodos rozhodně zelení porostlými horami nedisponují. Korfu je zelené i na kopcích. Všude mezi křovisky prostupují jako šípy vysoké tmavozelené cypřiše... no a je tu taky oblast, kde jsou jen písečné duny a z rostlin tu lze spatřit pouze trávy a nějaké sukulentovité cosi (botanikové prominou- není to moje parketa a na focení detailů už to nebylo, sluce se chystalo spát- a to tak, že velmi rychle!)

Tato pláž pouštního typu :-) se nazývá Íssos a nachází se nedaleko jezera Korission- na jihozápadě ostrova.
Příjezd k ní je samozřejmě prašný, neboť uzoučká silnice se postupně mění v prašno-písečnou cestu.

Vítr a písek tu vytvořily zvláštní duny, které zaujaly i filmaře- jak jsem se dočetla v průvodci- v r.1981 zde slavný hrdina James Bond natáčel film For Your Eyes Only.


 Odvážní čtyřkolkáři tu  brázdí písečný terén...



Navštívili jsme tuto oblast až navečer. Říkali jsme si, že během dne tu asi bude k padnutí. Navečer tu bylo příjemně, lidí pomálu. Všichni s nažhavenými foťáky vyčkávali západ slunce


- a nebo odpočívali a popíjeli v Sahara Beach baru. Ten mě uchvátil svým vybavením. Nabízel totiž  různá alternativní posezení  i poležení : pohovky, polštáře, koberečky, sedací vaky, houpací sítě... myslím, že vyhověno bylo všem. No a servírovalo se oblíbené frappé, šťávy z čerstvého ovoce, ale i alko a spoustu jiných dobrot. S výhledem na krásné moře chutná asi všechno dobře ;-)


Moje dvoučlenná karavana je zde:


A západ slunce viděl můj digi takto:   
 
Nádherná a velmi netradiční  večerní procházka- lze jen a jen doporučit.

Žádné komentáře: