Putování za obrazem

21.6. 2012

 Před několika lety jsem od Wlka dostala k narozeninám obraz. Krásná fotka z Řecka. Pověsili jsme si ho do ložnice a já se na něj od té doby opravdu ráda dívám. Je na něm vše, co na Řecku miluju: krásné moře, nádherná zátiší, typické kostelíčky, zvony, západy slunce...

Teprve když jsme se rozhodli, že dovolenou letos  strávíme na Korfu a já donesla domů průvodce, zjistila jsem, že se nabízí možnost vidět "obraz na vlastní oči"!


 

A tak jsme při jedné z objevných cest navštívili poloostrov Vlachérna s malým klášteříčkem  a kostelíčkem Panny Marie z roku 1700. Ty zdrobněliny neužívám náhodou, je to totiž opravdu všechno úplně malinké.


S pevninou je tento poloostrov spojen uměle vybudovanou hrází. a vzhledem k tomu, že v těsné blízkosti se nachází zdejší letiště, je možno nafotit si tady i sbírku letadel. Povedlo se to i mně- ne příliš zdatnému fotografovi. Kupodivu jsou dopravní letadla neuvěřitelně tichá.


Kostelík je hojně navštěvován zvědavými turisty, výzdoba je ale poměrně chudá. Nastudovala jsem, jak se chovat v pravoslavném chrámu: " ... "U ikon jsou umístěny svícny. Na ně stavíme zapálené obětní svíčky se vzpomínkou na živé a zesnulé, které zahrnujeme do svých modliteb. V předu, obvykle na levé straně, najdeme panychidní stolek s křížem, u něhož se konají panychidy, čili pobožnosti za naše zesnulé. Na něj stavíme svíce za zesnulé...."
 
.. a tak jsem taky svíčku zapálila... protože ... protože prostě bylo za koho...



5 komentářů:

Lucka řekl(a)...

to není náhoda, že ti Wlk daroval zrovna tento obraz :))

já dostala loni obraz Paříže, tak taky doufám, že to není "jen náhoda" :)))))

wlcice řekl(a)...

:-)) ano, NIC není NÁHODA! ...už tomu asi věřím, že je to tak...

Aranel na cestě.... řekl(a)...

...já nedostala obraz ale parfém s názvem "návrat do Paříže" ale už je to nějak dlouho a skutečná cesta...putování do Paříže v nedohlednu. Tvoje cesta za obrazem je pohlazením po duši :o)

wlcice řekl(a)...

já čekala bez pár měsíců 4roky...co máte? Kdo si počká, ten se (někdy)dočká ;-)

Lucka řekl(a)...

i to čekání má svoje kouzlo :)