Tipy na čtení

Blíží se dlouhé zimní večery a taky čas nakupování dárků. Dostalo se mi několik tipů na knihy, tak dávám veřejnosti k dispozici- ev. k doplnění

A už teď je mi jasné, že tak dlouhé ty večery zas nebudou, aby se to všechno stihlo přečíst ;-)


- Dívka s pomeranči  a všechny další knihy od norského autora Josteina Gaardera
- To vše a ještě nebe (Rachel Field))
- U nás v Mitfordu ( Jan Karonová)
- všechny knihy od Torey Hayden (Spratek, Divná Jadie, Dračice a mazánek... a letos vydaná Tygřice)
Podivnýípad  se psem (M.Haddon), 
-  knížky R.Fulghuma
-  Poutník, Alchymista-  P.Coelho
- Rady zkušeného ďábla (C.S. Lewis)
-  Lidská komedie (W.Saroyan)
-  Dopisy Samovi (D.Gottlieb)
-  Poslední chvíle lidstva (K.Kraus)
Tisíce planoucích sluncí (K.Hossein) - recenze zde
-  Malé ženy (J.M.Alcottová)
- Klíče království nebeského -  A.J.Cronin
- nezklame  Herriot :-) 
- Věčně zpívají lesy, Není jiné cesty.... T. Gulbranssen
- Něco za něco, Rychle a bezbolestně - Markéta Dočekalová  

pro děti:

- Zhoubné houby (R.Socha) - zde 
- Rybí sliby - (D.Krolupperová ) zde
- Staré pověsti české a moravské (A.Ježková) - máme už knihu Praha-babka měst a je skvělá. Jiráska už dneska asi děti číst moc nebudou, nerozumějí mu, ale tahle paní umí historii převyprávět krásným slohem, zajímavě a čtivě.  Moc pěkně je zpracovala i Martina Drijverová.
- Řecké báje (A.Ježková) www.alenajezkova.cz
- Gábina a víla Jasenka (Kamila Šecová) 
- Dárek pro Ježíška (Stjepan Lice- vánoční příběh pro cca 5-8leté děti s krásnými obrázky paní Kolanovičové - kniha chorvatských autorů)
- podívám se i na Kozí pohádky od Ivony Březinové (inspirované novým českým fileme- co to asi bude?? :-))



19 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Věčně zpívají lesy a vůbec celá trilogie patří mezi mé oblíbené. A asi jsem matka-tyran, ale když došlo na Staré pověsti české, Babičku atd., tak dostaly do ruky Jiráska a Němcovou (v neupravené verzi), nejdřív tedy nastal zmatek, ale teď už rozumějí :-) A jsou na sebe děsně hrdé a paní učitelka upadá do tranzu :-):-) Ale mají i moderní verze českých pověstí, to je pravda, když je potřeba něco přečíst rychle :-)
Jindra (z-kultury-i-nekultury.blogspot.com)

wlcice řekl(a)...

Tak Martině je zatím 8, Jiráskovy pověsti má namluvené na CD :-) čtení originálu zatím odloženo :-) -uvidíme, jestli se do toho časem pustí.
Ale ono ji to hrozně zajímá- stejnětak jako řecké báje a pověsti. Tak proto předkládám i různé jiné mutace.

Lucka řekl(a)...

Věčně zpívají lesy, Není jiné cesty. Tak tuto knížku jsme letos dostala od tchýně - vydané někdy v 70.-letech. Je skvělá! Ty morální hodnoty, moc mě to potěšilo.

Díky za seznam, já ho přepošlu Vaškovi :)))

Já mám na seznamu Žítkovské bohyně od Kateřiny Tučkové.

Lucka řekl(a)...

co se audio knih týče, tak se mi vcelku líbí Toulky českou minulostí

Helena Šilhánková řekl(a)...

Děkuju jednak za tipy, jednak za nakopnutí, abych taky ty své nějak sepsala - ale nevím,jestli jedno bude stačit:). Tak prozatím tip osamocený pro děti, kdyby si třeba náhodou chtěly odpočinout od Starých pověstí. Nečetla jsem ji ještě, ale z různých stran se ke mně dostala doporučení na Babičku drsňačku (D. Walliams, vydalo Argo). O klukovi, co k babičce dost nerad jezdí, dokud nezjistí, že byla proslulou lupičkou šperků a teď chce s jeho pomocí ukrást korunovační klenoty. Navíc miluje knihy, což vnuk nechápe. Prý napsáno dobře a vtipně.

Klarkas řekl(a)...

Moc děkuji....

Anonymní řekl(a)...

Skvele tipy! Diky za ne. Ja by som rada doporucila tieto:-) :

Douglas Adams: "Stoparuv pruvodce Galaxii"
Gabriel Marcia Marqueze: "Laska za casu cholery"
(z tohoto sudka:
Isabel Allende: "Dum duchu")

Marketa Bankova: "Straka v risi entropie" (bajky pre deti aj dospele; krasne ilustruju fyzikalne zakony fungovania, mohli by sa Martine pacit, ked tak rada filozofuje.-)

Betty MacDonaldova: "Vejce a ja", "Morova rana", "Co zivot vzal a dal" - laskavo humorne citanie

Dostojevski: "Anna Karenina" - pre mna dokonaly sprievodca psychologiou Ruska

Kniha: "Zlata cokoladova kniha" (uplna artova kniha; v tej si listujem, ked dostanem desne nutkanie dat si cokoladu)

A ked je chut na trochu (dost) inteligentneho sarkazmu, doporucujem zhliadnut par dielov serialu The Bing Bang Theory .-)

Katarina

Ali řekl(a)...

Děkuji za seznam, určitě si z něj vyberu. Když ty večery jsou taaaak krátké!!!!

Anonymní řekl(a)...

Ja bych doporucovala, tedy krome jinych, knihy od Ilony Borske- Doktorka z domu Trubacu ma silny pribeh, Kdo byl Hamza...na tyhle lidi se prakticky uplne zapomnelo a neni to fer :-(.

Anonymní řekl(a)...

Děkuju za knižní tipy.

Vřele doporučuju zmiňované Žítkovské bohyně Kateřiny Tučkové - pro mě top kniha letošního roku. Zaujala mě i její předchozí kniha.
Taky doporučuju Lichožrouty - ve svých 25 letech je miluju.
A Gaarderova Dívka s pomeranči - neskutečná kniha, z dojmu jsem se vzpamatovávala hrozně dlouho...
Simona

Anonymní řekl(a)...

Krom Podivneho pripadu se psem vydal Mark Haddon i Problemove partie, k ni se rada vracim. A obcas potrebuju neco od Hany Pinknerove. Diky za tipy i za blog, Marta

wlcice řekl(a)...

Děkuji všem knihomolům, že se chytli :-) a dodali své tipy!

Doktorku z domu Trubačů jsem si hned šla najít, úžasná kniha, děkuji za připomenutí- mám několik odstavců vypsaných.

Vejce a já je skvělé i v audiopodobě- taky jsem jednou kupovala jako dar.

Stejnětak Lichožrouti v podání B.Hrzánové získají další rozměr :-)) Moc doporučuju!!!A chystá se 3.díl!!

Babičku drsňačku neznám, ale myslím, že jednu živou vlastním :-))

A Žítkovské bohyně určitě zakoupím- koukala jsem, že už jsou taky jako audiokniha-horká novinka Radioservisu.

Tak mám radost, že ty komentáře jsou ještě zajímavější než samotný článek! Ono je těch věcí nezbytných k přečtení samozřejmě mnohem více, tohle bylo jentak letemsvětem inspiračně ;-)

Anonymní řekl(a)...

Jednu knihu jsi doporučit zapomněla, že se nestydíš!!!

Lucka řekl(a)...

:))))))))))))))))))))

wlcice řekl(a)...

... se mi zdá, že to tu nějak moc žije! vás promažu a bude! jděte si zlobit jinam :-))

Unknown řekl(a)...

Děkuji za tipy, i když dost už toho v mých čtenářských spárech skončilo. Doporučuju nečekat na Vánoce a nadělovat si radost průběžně. Do adventní (ale i jiné) doby bych doporučila nádhernou knihu Josteina Gaardera Kouzelný kalendář.

Barbucha řekl(a)...

M.Cravenová - Slyšel jsem sovu zavolat své jméno
pro mě nejpůsobivější kniha, co jsem četla, i když uznávám, že tady hrozně záleží na okolnostech a náladě, kdy nějaká kniha přijde čmověku do cesty

ET řekl(a)...

Kozí pohádky jsou děsivě děsivé. Jsou to vlastně klasické pohádky převyprávěné v kozím prostředí (Kozička Plevelka dostane tři kouzelné mrkvičky, její sestry Kozozora a Kozodora jdou na ples prince z Vemenína v jaguářím a tygřím oblečku doplněném kozačkami, jejich matka vše glosuje hláškou"Mně se snad srazí mlíko) apod. Ty vtípky mi tam přijdou prvoplánovitě lehce vulgární a vůbec celé se mi to nelíbí. Ale zas já moc nerada Březinovou, takže to může být i tím :-)

Anonymní řekl(a)...

Pozdě ale přece přidávám i já své tipy: útlá novelka Hruškadóttir paní Jany Šrámkové; Putování žabáka Filemona téže autorky zase nadchlo mého osmiletého syna. Kniha Pozorovatelka Petry Braunové vyvolala svého času docela velký rozruch a určitě stojí za přečtení. A nezapomenutelným zážitkem pro mě byly knihy loni zesnulé, teprve 44leté Hany Andronikové. Její prvotina, Zvuk slunečních hodin,z baťovského Zlína; její poslední, zřejmě i částečně autobiografická kniha Nebe nemá dno.
Dobrých zahraničních autorů je určitě mnoho, já pro sebe nedávno objevila Simona Mawera a jeho Mendelova trpaslíka. Okamžitě jsem si přečetla i všechny jeho další knihy u nás vydané, tak mě jeho styl a jeho zvláštní propojení s naší zemí zaujaly.