Den památky zesnulých dětí

9.12.2012

Poprvé letos budu aktivním účastníkem této akce.
Světový Den památky zesnulých dětí připadá na druhou prosincovou neděli. Nevěděla jsem to. Díky OS Dlouhá cesta jsem tedy vzdělanější a taky musím říct, že z jejich strany příjemně opečovávaná pozůstalá.

Občanská sdružení vzniklá "účelově"- tedy na základě vlastních prožitků, potřeb a zkušeností podle mého fungují velmi dobře a mají svůj smysl. Kdo vám líp může poradit, pomoci a pochopit vás než ten, kdo podobný problém řešil, prožil a přežil. Odborník vám sice poskytne rady odborné- tedy popíše vám "fáze vývoje", ale sám si často nedokáže představit- mnohdy ani nemá potřebu si představovat- co všechno v praktickém životě se nadále odehrává.

19.prosince to bude už 9měsíců, co nám začala úplně nová etapa života. Řekla bych, že etapa nejsložitejší. Učíme se žít s tím, že vlastní dítě máme už jen ve vzpomínkách a chodíme jej navštěvovat na hřbitov. Všechno se změnilo. Nepřestali jsme sice aktivně žít, ale hodně času já osobně trávím tím, že vzpomínám a neustále si představuju, co by Majda řekla, kdy by tu byla... Letos mě netěší ani to, co jsem vždycky ráda dělala- nakupování dárků. Najednou vidíte tisíc věcí, o kterých víte, že by potěšily právě ji - a hup- je tu realita. Jediné, co můžete- koupit věnec a svíčku. Vánoce budou letos asi psychicky náročné a nemyslím si, že nějaké další budou jednodušší. Jenže Martinka se těší, a tak to na sobě budu muset nějak zapracovat a nějak to zašmoulit.. snad na nějakou  sebeterapii přijdu.

 Dneska tedy určitě v 19hodin zapálíme svíčku... nejen za Majdu, ale za všechny děti, které z nějakých důvodů rodičům musely předčasně odejít...

 
A taky vyrazím na vzpomínkový koncert Canti di Praga , který se dnes  od 16:30  koná v  kostele Panny Marie Královny míru v  Praze 4-  Ve Lhotce 36. Kdyby se někdo chtěl přidat, pozvánka ke stažení je  ZDE.


9 komentářů:

Jarka řekl(a)...

Měla jsem v plánu jít na vzpomínkovou akci do Ostravy-Zábřehu, jakkoliv to zní tak trochu blbě, tak jsem na to byla strašně zvědavá - a skolila mě angína :-( doufám, že koncert bude stát za to.

Anonymní řekl(a)...

Zavzpomínat a zapálit svíčku musíme doma, protože máme nemocného prcka. Jste nesmírně statečná, jak to zvládáte. Martinka je skvělá motivace, jak to zvládnout,ale... Máme syna s DMD, celý život s obavami, co přijde. Přeji Vám pohodový advent, a držím pěsti, ať vánoce přežijete a prožijete co nejlépe...

thora řekl(a)...

I'm lightning a candle for you and my parents.

Marianna řekl(a)...

Svíčka hoří, na Majdu vzpomínám. I díky Tvému blogu. Posílám pohlazení.

Lucka řekl(a)...

u nás taky hoří..

Zuzi řekl(a)...

krásna myšlienka.

Zuzi řekl(a)...

a je mi ľúto, čím ste si museli prejsť...strata dieťaťa je to najhoršie v živote rodiča, čo sa mu môže stať.

Mija řekl(a)...

Vzpomínám a přeji pokojný čas jak to jen půjde..není to teda vůbec lehké, tak u vás doufám alespoň v zázrak úlevy..držte se

Marcela řekl(a)...

U nás touhle dobou hoří každý den.Nějak mě ty vánoce také pořád připomínají Nikču.Ani po třech letech to není úplně OK a to ještě dávali o víkendu další díl "Zatmění"a já to zase probrečela....Ale myslím si,že to tak má být,opravdu zbyly jen vzpomínky...