Český komiks v DOXu

27.4.2013

Vydali jsme se na výstavu věnovanou českému komiksu. Martinka šla s námi, protože komiks je to, čím žijí dnešní děti. V komiksové úpravě jsou vydávána i díla klasiků, aby se zvýšila jejich čtivost...

Do centra současného moderního umění DOX chodíme několikrát do roka. Výstavy bývají zajímavé. Signály z neznáma. Český komiks 1922-2012  mapuje vývoj českého komiksu od jeho počátků až do současnosti.

Obdivovali jsme ukázky z nejstarších komiksů z 20.let - z  časopisu KOULE, který kreslené seriály vydával jako první.



Interiér je doplněn zvláštním "kartonovým" sedacím nábytkem. To Martinu zaujalo natolik, že si z kartonové vlnovky začala doma tvořit vybavení svého pokoje. ;-)


No a nechyběly samozřejmě postavy, které provázely moje dětství- populární Čtyřlístek. Svazky Čtyřlístků jsou dneska vzácné- nejstarším číslem mé soukromé sbírky je č.35! :-)


 Rychlé šípy ... ty jsem bohužel nevlastnila, ale k vidění samozřejmě byly. Taky Saudkovy vnadné krasavice a Alois Nebel...
Výstava pěkná, početli jsme si, spoustu nového jsme se dozvěděli. Jen jsem litovala, že tam nebyl žádný interaktivní program pro děti. Dočetla jsem se jen o možnosti objednat se na "komentovanou prohlídku pro děti"- ale když je ošklivo a rozhodnu se navštívit výstavu hned- mám smůlu.

Přitom by stačilo tak málo... aby se dítě zabavilo výrobou vlastního komiksu, nebo vyplňováním nějakého pracovního listu, skládačkou ... a dospělý by si zatím v klidu mohl číst. Škoda.

Žádné komentáře: