Mokře

3.6.2013

Všichni mluví o počasí, protože se chová divně. Je červen a náš plynový kotel stále spíná. Prázdniny se mu každoročně zkracují. Když to dobře půjde, oddychne si v červenci a v srpnu a od září mu šichta začně nanovo :-( Ani nechci vidět tu sumu na faktuře od plynáren!

V květnu jsem nějak nestíhala obhospodařovat zahradu, a tak jsem do zahradnictví vyrazila až poslední květnový den. Nakoupila krásné verbeny


... tahle mi připadá úplně úžasná- taková jemná, holčičí ;-)


 Tohle je už nevímco, ale údajně to k životu skoro nic nepotřebuje :-) Ideální pro naši domácnost!
 


Stejnětak jako afrikány, které přežijí i nevlídné zacházení a kratší období sucha.

 

Tak jsem se radovala, jak je to pěkné, když jsou truhlíky osázené... To jsem ale netušila, že výběr rostlin nebyl úplně vhodný. Vzhledem k tomu, že tu už 5.den intenzivně prší, spíš by to chtělo vsadit lekníny ...
 
... a místo rajčat rýži. Všechno plave. Z truhlíků vylévám vodu. V záhonech stojí laguny.
Já vím, čert to vem, když jinde mají lidi v baráku metr bahnité vody....
 
Souhrnně a optimisticky:

 


Školy a školky zůstaly dnes v Praze ve většině částí zavřené. Plánovala jsem pro děti program, ale vydat se autem do Prahy dneska nemělo smysl, všude stály kolony, a tak si děti hrály u nás. Venku stále vytrvale prší. Dá se říct, že bez přestávky. 

Snažím se vybrat dovolenou. Klasicky na poslední chvíli- někam do tepla ;-) Sleduju předpovědní mapu a mám dojem, že snad prší i v Africe. Tak nevím. Už ani nechci číst žádné další zprávy o povodních. Je to ubrečený, smutný čas. V ložnici nezatahuju žaluzie. Mám okna na východ a těším se, až mě zas probudí sluníčko. Už se mi to docela dlouho nestalo.... tak třeba už zítra...


3 komentáře:

Lucka řekl(a)...

teda tak vzorně vypletý záhon..

kytky mě tak neuchvátily.. spíš absence plevelu :D

msedlakova řekl(a)...

Wlcice zjistila jsem, že teplo je na severu v Norsku v Oslu.Tak tam zítra letíme. Po návratu podám zprávu.
Míša

wlcice řekl(a)...

Pěknou dovolenou! Já se taky chystám... na jih...nevím, jestli je to dobrý směr ;-)