Pohádkovou stezkou přes Mazurovy chalupy

7/2013

Jak jsem se již chlubila, začala jsem aktivně používat kolo.;-) Pro někoho běžná věc, pro mě po letech objevení Ameriky, protože to prostě nešlo. Nebyl na to prostor- ani podmínky.
Martina obdivně jásala: "Jé, mami, ty umíš jezdit na kole! Podívejte, moje máma jede na kole!" :-)) ... připadala jsem si jak ze scénky Felixe Holzmanna ;-) Znovuobjevenou schopnost bylo třeba posílit. S chutí jsem plánovala cyklovýlety do okolí. Jeden moc pěkný - i pro začátečníky-seniory vhodný doporučuju - Mazurovy chalupy a Pohádková stezka.



 Mazurovy chalupy- krásně upravené prostředí, všude dřevěné prolézačky pro děti, i několikero naučných prvků (názorně předvedeno, jak vypadá kubík dřeva jako kmen a jako nařezané trámy- obsluha bufetu víc než vlídná. Samozřejmě čepují tu úžasnou sytě růžovou malinovku, bez které by žádná vyjížďka nebyla úplná. ;-)


Mazurovy chalupy jsou zároveň výchozím bodem pro Pohádkovou stezku. Příjemný okruh cca 2,5km dlouhý. 
Jednotlivé zastávky si můžete zpestřit přečtením pohádky o lesních bytostech či strašidlech. Obvykle bývá pohádka doplněna i nějakým poučením nebo úkolem pro děti.


Pro větší názornost jsou vždy hlavní postavy vyrobeny ze dřeva, takže děti vše osahají, okouknou a příběh rázem nabývá 3D rozměrů :-)
Krásná projížďka. U stanoviště s bludnými kameny s Martina jeden strčila do kapsy -prý na památku. V pohádce se ale psalo, že se kamínky nemají odnášet, jinak člověk zabloudí... no a tak se stalo, že i my jsme najednou vyjeli úplně jinde, než jsme si mysleli, že vyjedeme :-) Martina se vyděsila, že to vážně funguje- hned kamínek odhodila a upalovala po cestě pryč. ;-)

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Milá Wlčice, moc mě těší, že se Vám ve zdejším kraji tolik líbí.Bydlím v Hradci Králové asi 5 km od Mazurových chalup.Nevím, jak dlouho zde budete,ale z Bělče se dá na kole dojet také na ranč do Bělečka, dále k občerstvení u Vlka,potom směrem do Malšovic k psímu útulku-půjčují pejsky na venčení a lesem se dá dojet i do kempu Stříbrný rybník,kde je lanové centrum a hřiště.Možná to vše znáte,případně se ozvěte na M.Erbsova@seznam.cz a já vás naviguji.Markéta

wlcice řekl(a)...

Osobo, vy jste se měla ozvat už dávno :-))

Díky za koment, jezdíme do TJAK, super kraj a díky kolu i tolik nových možností na výlety. ranč a občerstvení U VLKA :-)) no to musím vidět. letos už to asi nestihnu...ale ukládám do paměti :-)

Anonymní řekl(a)...

Pozdě,ale přece.....No, jsem ostuda, a to mám Váš blog přečtený od začátku do konce a naopak.Říkala jsem si už loni, že se začátkem prázdnin ozvu, ale vypadlo mi to.Já na kole trávím každou volnou chvilku a naše lesy miluju.Je tam spoustu míst, nádherně je i na Biřičce, chleba se sádlem si můžete dát v hájovně u Datla...Nevadí, pilně trénujte na kole, a až to bude zase aktuální, určo se ozvěte.Malý dotaz mimo - ten rybník se starým mlýnem v TJAK je přístupný veřejnosti?Jezdím okolo,ale vevnitř jsem nebyla.M.

wlcice řekl(a)...

Rybník je přístupný veřejnosti, lidi se tam koupou- z té strany, jak je lípa u mlýna.
My ale radši do pískovny (k bílým jelenům do Bělče)

Aranel na cestě.... řekl(a)...

Kolo je super :o)
P.S. pod vlivem médiální honby za Ivetou čtu...Pohádkovou stezkou přes Macurovy chalupy ...:oD, všem místním se hluboce omlouvám, to je jen pokus o vtip :o)

wlcice řekl(a)...

:-) no vidíš, stačí jedno písmeno a z CHALUP bude bulvární trhák ...zítra na malinovku zaskočí třeba i Rychtář :-)

Emily řekl(a)...

To je úžasné. Proč já to tam vůbec neznám, když to mám "za humny". Musím se polepšit.
Díky Wlčice, ty mě snad dostaneš letos konečně na kolo.