Adventní svodka

22.12.2013

Dopadlo to jako každý rok ;-)
Moje předsevzetí, že si všechno v klidu nachystám a během adventu budu jen rozjímat a věnovat se úklidu a chystání vánočních dekorací a pečení a taky uklízení, vzalo za své asitak 30.listopadu.

Náš advent byl ve znamení kulturních akcí, setkávání s přáteli a povídání. Na generální úklid nedošlo. Uklízím přece průběžně, takže kvůli Ježíškovi nebudu převracet obsahy šuplíků.

K pečení cukroví došlo jednorázově, kdy se trouba vypínala 2hodiny po půlnoci a další nastavená noc byla věnována zdobení upečených kousků. Nakonec to byly dva velice příjemné večery, kdy jsme se s Wlkem zavřeli v naší mikrokuchyni - on louskal ořechy, loupal mandle a pouštěl oblíbené písničky a já tvořila jedlé hodnoty.

Dárky jsem začala shromažďovat sice poměrně brzy, leč chaoticky, takže nakonec jsem zjistila, že pro svého chotě nemám pod stromeček ještě to, co bych chtěla a rozhodla s ho vyzvat ke společnému výletu za nákupy, abych se ušetřila následné akce-jít zboží vyměnit, protože mu nesedí. No, to jsem si zase dala! jak je člověk nepoučitelný. Nákup odkládal, jak jen to šlo. V pátek jsme nečekaně (ale užitečně) skončila s prací dříve, a tak se jelo. Společný nákup si představoval tak, že já budu obchody navštěvovat, zatímco on bude "někde venku". Pochopil velmi rychle, že takhle ne!! Nakonec to vypadalo tak, že já rejdila po krámě- a pan Wlk své lelkování prokládal zíváním... nakonec tedy sáhl po nějakém modelu, ale dá se říct, že to byl spíše náhodný výběr. Takže ve finále se mé představy nenaplnily. Jeho šatník zůstane neobohacen a dobře mu tak!

Navštívili jsme mnoho koncertů a divadel. Hodlám o nich pojednat podrobněji. Někdy bylo těžké rozhodnout se, co oželet :-)

Martinka je na Vánoce nakažlivě natěšená. Pomáhala s pečením, zdobila perníčky, kterých během procesu "uležení" velkou část snědla :-)
Rozvíjely  jsme zajímavé debaty o dárcích a milých překvapeních pro její kámošky a taky došlo na důvěrný rozhovor! - Ten dopis od Ježíška měl ohlas! Chtěla bych mít uši tam, kde to probírala...

"Mami, víš, že nejsem jediná, komu Ježíšek napsal?", pravila vědecky.
"Jo? Komu ještě napsal??", vyptávám se a přemítám, kdo z rodičů dostal stejně morbidní nápad.
"Tomášovi. Napsal mu, že je v dopise moc chyb, aŤ to napíše líp. Takže taky musel přepisovat. Měl to blbě. To já to měla dobře... ale vlastně taky blbě....", upřesnila Máťa.

Navštívili jsme školní jarmark. Máťa dostala peníze a mohla jít nakupovat výrobky od spolužáků. Samozřejmě běžela nejprve ke stánku jejich třídy, aby stačila koupit výrobky vlastní výroby. Tuto strategii nechápu, nicméně asi to má nějaký hlubší smysl :-)

 Po večerech balím dárky a dodělávám resty. Píšu si, co jsem komu koupila, abych to v tom chaosu nepopletla, ale zjistila jsem, že asi budu muset přidat kolonku: kam jsem to ukryla ;-) - denně hraju sama se sebou bojovku- hledání pokladu ;-)
Snad se dárky budou líbit a adresáty potěší.

Je čas popřát všem, aby svátky vánoční proběhly přesně podle jejich představ a aby ten rok nový byl lepší než ten, co právě končí.

 

3 komentáře:

msedlakova řekl(a)...

také vám a celé vaší rodině přeji krásné a požehnané Vánoce.
Míša z Plzně

Lucka řekl(a)...

já moc děkuju za poslední adventní sobotu.

Bylo to prima :)

Ali řekl(a)...

Přeji Vám i celé rodině poklidné prožití vánočních svátků. Alice