O Vánocích...

29.12.2014

...letos jsem z Vánoc měla svoji soukromou hrůzu, kterou v pravidelných intervalech přiživovali (doufám, že neúmyslně!) lidé vyskytující se v mé blízkosti rádoby filozofickými úvahami a poznámkami: 
"Tak co Vánoce, to bude hrůza, co?" ... 
"Holka, letos to pro vás bude strašný, vy se z toho snad nevyhrabete..." 
"Já bych to na tvém místě zrušila, prostě normální den a jít si brzy lehnout a hotovo!"
Je to celkem obvyklá úkaz, že mají vždycky všichni kolem jasněji, než mám já uprostřed dění... přesto jsme se rozhodla, že nepodlehnu předsdkům a nezapadnu do žádné z nastíněných teorií!

Vánoce u nás proběhly. Se všemi zvyky a dokonce i s dárky a spát se šlo samozřejmě hodinu po půlnoci. To, že nám občas někdo umře, to je smutné, ale zkrátka to nikdy nemůžeme ovlivnit, ač se o to vždy (marně) pokoušíme- a s ohledem na výchovu nezletilé jaksi nebudeme rušit Vánoce jen proto, že jsme unaveni z těch všech náročných událostí. 

Přípravy všech vánočních dobrot a dárků jsem letos klasicky nestíhala, takže moje pečení noční patří už takové tradici.... není to tím, že jsem úplně neschopná ;-), ale mám v prosinci tolik různých akcí a schůzek, že se to těžko kloubí dohromady s rodinným životem :-) 

Nicméně vyzbyl i čas na vycházku do Prahy a obhlídku vyzdobených ulic, s Martinkou pak i návštěva vánočních trhů- aby pokoupila dárečky a vystála frontu na trdelník. (Domů jsme ve finále táhly tašku věcí pro naše čtyřnohé svěřence- aby taky měli "ježíška")



Sama Martina pod stromečkem našla většinu věcí, o které si Ježíškovi napsala. Jen skateboard Ježíšek vyhodnotil jak dárek životohrožující, což je v případě naší rodiny opravdu nežádoucí!!!- a tak pozapomněl toto prkno přibalit. ;-) 

Pravá štědrovečerní pohoda se dostavila, až když byla celé podlala v obýváku pokryta legokostičkami a Martina jedním okem sledovala pohádku v televizi a druhým nahlížela do plánku, jak sestavit stavbu vyobrazenou na krabici. Naprosto ji nadchla kniha, která sice nemá děj, ale je plná roztomilých kreslených vtipů o facebookové kočce Pusheen. (ani jsem netušila, že ta vypasená pruhovaná potvora má i jméno :-))

25.prosince odstartovalo návštěvní turné- buď my někam, nebo někdo k nám. takže poslední týden roku 2014 registruju jako jeden velký mejdan :-)  
Spotřebu pochutin a alkoholu radši neeviduju, jen skoro s lítostí prohlašuju, že ty "zatracený Vánoce" byly docela fajn. 
Jaký si to uděláš, takový to máš.... ale to se přece už dávno ví! ;-)


2 komentáře:

Všednodennosti řekl(a)...

Tak jsem čekala nějakou martinčinu "dobrou" hlášku a koukám, že Vánoce proběhly bez hlšek. Vlastně s nima, ale úplně od jiných...Ale jak jsem někde tento týden četla: kde se radost z láskou snoubí, tam nemají přístup hloupí! Kdybych věděla, jak jsi na tom Wlčice s časem, perníčky bych poslala i Tobě a ne jen nepečící Lucii. Tak za rok!

wlcice řekl(a)...

:-) Marcel, díky. Já pečící jsem, jen jsme taky dost komunikativní ;-), což mě někdy (dost často) brzdí v práci- ale mám svoji hrdost, a tak resty běžně doháním po nocích. (vím, že špatně, ale jinak to nelze).

a hlášky Martiny byly, jen je nelze publikovat... takže kolují pouze v ústním podání ;-)