Kurzy smíchu

1.5.2016

Naše rodina vydatně pěstuje černý humor. Děti ho chytaly od útlého dětství a myslím, že to nijak nepoznamenalo jejich duševní vývoj. No - mezi námi- ono se to tu nějak samo černě-humorně zvrtlo vlivem událostí. ;-) Takže občas má někdo zapotřebí filozofovat na dané téma- jestli je to tak správně. Obvykle se do těchto debat pouštějí lidé, kteří sami smysl pro humor postrádají a nebo jedinými kauzami, které řeší, jsou ty televizní-seriálové.

Nám se zkrátka žertování osvědčilo ať už  jako antidepresivum a nebo jako sebeobrana před zešílením z drsné reality. Pokud někdo má potřebu to hodnotit, neupírám mu jeho právo, nicméně nabízím: pojď si to zkusit- a uvidíš. ;-)

Mám žerty ráda a spoustu vtípků jsem na svých kamarádech už zrealizovala- a samozřejmě počítala s tím, že odplata bude následovat :-) ... zatím se to daří bez ztráty na životech. 
Spíš mám problém s tím, když narazím na bytost postrádající schopnost žertovat a chápat vtípky- byť třeba jen slovní hříčky. To mě vždycky vykolejí. Nutí mě to totiž mlčet :-), nebo se vyjadřovat jinak- pro mě nepřirozeně. 

Nedávno mě zarazilo prohlášení jedné mojí známé. Řešily jsme nějakou pracovní věc a já jsem se zasmála, když mi líčila nějaký svůj "trapas" při jednání. Dívala se na mě dost vyděšeně: "Co je ti na tom k smíchu? Víš, jak mi bylo?"
"Trapně ti bylo, ale s tím nic nenaděláš- to se musí hned obrátit v žert- prostě to nějak zaonačit a třeba se zasmát i své blbosti.", snažila jsem se vžít se do situace (jejda, že už jich v životě bylo!) 
"No, vidíš. A tohle já ti závidím. Ty se prostě umíš zasmát. Tak zdravě a nahlas. A to já neumím. Já prostě nevím, kdy je vhodná doba. Musela jsem si zaplatit kurzy smíchu...", zde bylo její vypravování přerušeno mým záchvatem: "Cože!? Kurzy smíchu? Neříkej, že si někdo nechá platit za to, že ti bude říkat "Teď, paninko, teď se smějte!" To chci zažít!", halasila jsem a hlavou se mi honily strašidelné scénáře, jak takové sezení může asi vypadat. Večer jsme sedla k internetu- a nestačila se divit, co všechno se nabízí.

Ale jo. Vlastně proč ne. Dnes je zkrátka poptávka po odborných poradcích i na věci, které naši předkové považovali za samozřejmé, přirozené: 
- odborně vám domů bodou chodit koupat novorozeně- aby maminka nebyla vystresovaná, že mu ublíží; 
- odborně si může lektor chodit hrát s vaším předškolákem- aby rodiče měli jistotu, že si hraje "správně" a můžete si najmout kouče i na sex - aby to jako bylo správně... 
Tak proč mi připadá zvláštní a úsměvné, že náplní něčí práce je učit lidi smát se? Inu kde je nabídka, tam přece musí být poptávka- jinak by to nenabízeli. 

Já bych potřebovala kurz, jak udržet (nikoli jednorázově uklidit) pořádek na svém psacím stole tak, aby se stále nepodobal archeologickému nalezišti - nějaké nabídky? :-) (už teď se skoro bojím, že opravdu něco takového existuje a bude reálně existovat možnost, že budu napravena, a pak už to bude jen  SPRÁVNĚ... :-) )


5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Milá Wlčice, ráda čtu Vaše příspěvky, tento mne oslovil velmi, jelikož i já, naše rodina používá černý - místy dost drsný - humor, aby odlehčila vážnost situace. Já osobně si myslím, že černý humor se dá sice pěstovat, ale musí v nás být semínko, aby měl z čeho vyklíčit. Kdo to v sobě nemá, tak ani nepochopí. A kurzy smíchu? No, zpeněžit se dá asi vše.
Přeji Vám i celé rodině krásné májové dny, Petra.

Ze zápisníku pečovatelky řekl(a)...

Markéto, já to nebudu komentovat ... Ty víš, proč :D

Liška H, ryška řekl(a)...

Néé, hlavně ne pořádek na pracovním stole!
Ani kolem.
Protože "odložené případy" na stole na hromadě vlevo se časem přesunou ze stolu kousek vedle... přesouvá se to, přesouvá a rozsévá. Psací stůl je velmi plodný!
Bylo by vůbec etické přimět ho k interrupci?

Janah- Švédské listy řekl(a)...

Tak pozor, kurzy/firmy na takový úklid existují. Nevím jestli u nás, ale i u nás jsou k dostání přinejmenším 3 knihy na toto téma, jedna se jmenuje "Debordelizace" a druhá "Zázračný úklid", třetí si teď nevzpomenu. A ta je zrovna od autorky, co se uspořádáváním věcí živí.

Anonymní řekl(a)...

Něxo podobného přece učili budoucího MUDr Šafránka na fakultě ve filmu (tuším, pletou se mi) Jak básníkům chutná život :-)
Olga